نکات مهم در چیدمان خانه‌های کوچک
نکات مهم در چیدمان خانه‌های کوچک
در خانه‌ کوچک زندگی کنیم یا بزرگ، فرقی نمی‌کند. همیشه دلمان خانه‌ای بزرگ‌تر می‌خواهد، پس این اشتباهات را در چیدمان خانه‌های کوچک انجام ندهیم.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،چیدمان خانه‌های کوچک؛ اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از فضای خانه کوچک خود داشته باشید، باید برای خرید و البته چیدمان وسایل آن، نکته‌هایی را بدانید؛ نکته‌هایی که خانه کوچک شما را دلباز و دوست‌داشتنی می‌کند. در بسیاری از مواقع طراحی کردن یک خانه کوچک بسیار دشوارتر از خانه‌های بزرگ بوده و ممکن است اشتباهاتی رخ بدهد. اما اشتباهات چیدمان خانه‌ های کوچک شامل چه مواردی است؟ برای پاسخ به این پرسش و برای این که بدانید چه اشتباهاتی را نباید در یک خانه کوچک انجام دهید با ما همراه باشید.

انتخاب مبلمان بزرگ

انتخاب اندازه مناسب برای مبلمان بر اساس تناسب و ابعاد مکان، یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در چیدمان خانه‌های کوچک به‌شمار می‌رود. به همین دلیل برای این که هم در ابعاد مکان و هم در ابعاد مبلمان دچار اشتباه نشوید. آن‌ها را چندین بار اندازه‌گیری کنید. فراموش نکنید که در این مورد باید به عمق مبلمان توجه بیشتری داشته باشید.

نکات مهم در چیدمان خانه‌های کوچک

کمدها و کاناپه‌ها از جمله لوازمی هستند که عمق اشتباه آن‌ها می‌تواند بیش‌ترین مشکل را در طراحی و چیدمان خانه‌های کوچک ایجاد کند. به‌همین‌دلیل قبل از خرید مبلمان ابتدا بر روی کاغذ چیدمان مورد نظر خود را مشخص کنید. فضای مناسب برای حرکت کردن میان لوازم را در نظر گرفته. اندازه‌ها را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به خرید مبلمان کنید.

استفاده از یک فرش کوچک

اگر از آن دسته افرادی هستید که تصور می‌کنید از آن‌جایی که اتاق شما کوچک است تا جای ممکن باید از فرش‌های کوچک‌تری استفاده کنید، باید بدانید که کاملا در اشتباه هستید. زیرا فرش کوچک یکی از انتخاب‌های اشتباهی است که باعث می‌شود تا کوچک بودن اتاق بیش‌تر دیده شده و حتی کوچک‌تر از آن‌چه که هست احساس شود.

بخوانید:  ست کردن پرده و فرش در طراحی خانه

به‌همین‌دلیل است که استفاده از یک فرش بزرگ باعث می‌شود تا اتاق از آن‌چه که هست بزرگ‌تر احساس شود. پس اگر در یک خانه کوچک زندگی می‌کنید، به‌جای یک یا چند فرش کوچک، از یک فرش بزرگ استفاده کرده و خطای دید ایجاد کنید.

نکات مهم در چیدمان خانه‌های کوچک

سیستم روشنایی ناکافی در خانه کوچک

اگر می‌خواهید از هر سانتی‌متر فضایی که در اختیار دارید به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوید، باید تاریکی و سایه‌های ایجاد شده را از بین ببرید و برای این منظور به سیستم روشنایی کافی نیاز خواهید داشت.

نکات مهم در چیدمان خانه‌های کوچک

در طراحی خانه‌های کوچک هرگز به سیستم روشنایی موجود اکتفا نکنید. و در کنار لوسترهای سقفی که در وسط سقف قرار داده می‌شوند، حتما از چراغ‌های دیواری، آباژورهای ایستاده و رومیزی و هالوژن‌های سقفی نیز استفاده کنید. و تا جای ممکن روشنایی کافی در مکان ایجاد کنید.

نکات مهم در چیدمان خانه‌های کوچک : پرده‌های کوتاه در خانه کوچک

از اشتباهات چیدمان خانه‌ های کوچک می توان این مورد را ذکر کرد که ارتفاع و بلندی پرده‌‌هایی که در خانه به‌کار برده می‌شوند. در ایجاد خطای دید بسیار تاثیرگذار هستند. اگر به‌جای پرده‌های کرکره‌ای و پرده‌های کوتاه و نصفه، از پرده‌هایی استفاده کنید که از سقف تا کف زمین ارتفاع دارند. می‌توانید سقف خانه را از آن‌چه که هست بلندتر جلوه دهید.

  • منبع خبر : دلتا