هزینه ساخت خانه در تهران چقدر است؟
هزینه ساخت خانه در تهران چقدر است؟
ساخت یک واحد مسکونی در مناطق متوسط پایتخت، نیاز به 82 سال پس انداز کردن همه حقوق یک کارگر دارد! و تامین سرپناه در شرایط کنونی بازار بدون حمایت دولت امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، هزینه ساخت خانه در تهران: با توجه به آمار اعلام شده از سمت سازندگان مسکن، بدون در نظر گرفتن قیمت زمین، هزینه‌ی ساخت یک آپارتمان معمولی ۸ تا ۱۰ میلیون تومان میباشد.

نایب رئیس انبوه‌سازان تهران درباره هزینه ساخت مسکن گفت: عوامل زیادی در ساخت مسکن تاثیرگذار است، قیمت زمین خود از مهمترین عواملی است که بر افزایش قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر قیمت هر متر ساخت مسکن حدود چهار میلیون تومان تمام می‌شود البته کسانی که بخواهند خانه‌های خود را لاکچری بسازند قیمت ساخت متفاوت است و ممکن است که قیمت خانه‌های لاکچری به متری هفت میلیون تومان هم برسد.

ایرج رهبر افزود: دولت برای کنترل بازار مسکن باید برنامه‌ریزی اساسی داشته باشد. چنانچه دولت برنامه‌ای جهت تولید و انبوه‌سازی مسکن داشته باشد، قیمت مسکن روند ثابتی خواهد داشت. اگر قیمت مسکن روند ثابتی داشته باشد، مردم راحت‌تر می‌توانند صاحب مسکن شوند.

قیمت زمین همیشه بخش عمده‌ای از هزینه‌ی مسکن را بر عهده دارد. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سمت مرکز آمار ایران، میانگین قیمت زمین در پایتخت معادل ۲۱٫۲ میلیون تومان برای هر متر مربع زیربنا برآورد می‌شود.

این به این معنا است که با پرداخت ۲۱٫۲ میلیون تومان برای هر متر مربع زیربنا، شما توانایی خرید زمین در مناطق ۷و۸ تهران را دارید.

هزینه ساخت خانه در تهران بدون در نظر گرفتن زمین چقدر است؟

با توجه به آمار اعلام شده از سمت سازندگان مسکن، بدون در نظر گرفتن قیمت زمین، هزینه‌ی ساخت یک آپارتمان معمولی ۸ تا ۱۰ میلیون تومان تمام می‌شود.
یعنی برای ساخت یک ساختمان ۸۸ متری با توجه به مساحت معادلات، دست کم ۷۰۴ میلیون تومان خواهد بود.

بخوانید:  مقایسه نرخ اجاره مسکن در شهرهای ایران

حدودا ۱۰ درصد برای هزینه‌های صدور پروانه‌، تراکم و هزینه‌های نظام مهندسی به این مبلغ اضافه می‌شود که در این صورت هزینه‌های ساخت را به ۷۷۸ میلیون تومان می‌رساند.

با توجه به مبالغ بررسی شده، هزینه‌ی تمام شده برای ساخت یک آپارتمان۸۸ متری در تهران یک میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان می‌شود.
طبیعتا این قیمت‌ها به صورت میانگین محاسبه شده است و با توجه به قیمت‌های متفاوت زمین و هزینه‌های ساخت و ساز در نقاط مختلف تهران، قیمت نهایی مسکن و ساختمان در همه مناطق به یک اندازه نیست.

هزینه ساخت مسکن چطور محاسبه می‌شود؟

هزینه ساخت آپارتمان در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد.
عواملی مثل: محل اجرای پروژه، زیربنا، نقشه اجرایی سازه، نقشه‌های معماری، مقدار آهنی که مصرف می‌شود، ایرانی و یا خارجی بودن مصالح و …

چطور می‌توانیم هزینه ساخت خانه را کاهش دهیم؟

هم یکی از مواردی است که در ساختمان‌سازی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند روی قیمت تمام شده‌ی ساختمان تاثیرگذار باشد.
مصالح نوین را جایگزین مصالح سنتی کنید، در این صورت اتلاف انرژی کمتری صورت می‌گیرد و هزینه‌ها تا حدی کاهش می‌یابند.

می‌توانید برای ساخت ساختمان از مصالح سبک‌تر استفاده کنید تا روند اجرای ساختمان سریع‌تر انجام شود.
از آنجایی که کیفیت و سرعت در ساختمان‌سازی باعث کاهش هزینه‌های ساخت می‌شوند، استخدام نیروی کار ماهر و با تجربه می‌تواند صرفه‌ی زیادی برایتان داشته باشد.
به همین منظور، خوب است که کار طراحی و اجرای ساختمان خود را به شرکت‌های ساختمانی با تجربه و کاربلد بسپارید تا خیالتان از بابت هزینه‌های مصرفی راحت باشد.