پارک جیبی در سوئد با مواد بازیافتی احداث شد
پارک جیبی در سوئد با مواد بازیافتی احداث شد
مدیران بوروس، کلانشهری در سوئد، جوانان را به مشارکت در طراحی شهر دعوت کرده‌اند که در این راستا، یک پارک جیبی در سوئد توسط گروهی از افراد خلاق با استفاده از مواد بازیافتی احداث شد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،پارک جیبی در سوئد؛ مدیران بوروس در حال احداث پارکی بسیار بزرگ به طول دو کیلومتر در شهر هستند که قرار است به زودی فضاهای سبز آن در اختیار مردم قرار گیرد. شهردار همزمان مردم و به ویژه جوانان سراسر شهر را دعوت کرده است ایده‌های خلاقانه خود برای زیباسازی شهر را ارائه دهند تا در صورت تأیید هر یک، دولت بودجه لازم را برای پیاده‌سازی طرح در اختیار صاحبان ایده قرار دهد.

در این راستا، گروهی از جوانان خوش‌ذوق بوروس با استفاده از مواد بازیافتی و بدون دریافت کمک‌هزینه از سوی دولت، پارک جیبی بسیار زیبایی ایجاد کرده‌اند به طوری که شهروندان برای استراحت در این فضای کوچک از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

ایجاد این فضای سبز شگفت‌انگیز تنها سه هفته طول کشید و البته از آن پس به طور مکرر، زمزمه‌هایی از ایجاد فضاهای مشابه توسط سایر شهروندان به گوش رسیده است.

اهمیت احداث پارک جیبی در سوئد

گروه‌های خلاق دیگری نیز طرح‌های خود برای ایجاد پارکلت‌هایی در سراسر کشور با استفاده از مواد بازیافتی را به شهردار ارائه داده‌اند و قرار است در صورت تأیید هر ایده، فضاهایی برای استراحت مردم طی تعطیلات تابستانی به وجود آید. ا

ین روزها، ایجاد یک پارک جیبی به جنبشی عظیم در میان جوانان بوروس تبدیل شده است و این افراد به طور مدوام در حال ارائه طرح‌های خود به شهرداری هستند ضمن اینکه به طور همزمان به جمع‌آوری مواد بازیافتی پرکاربرد نیز می‌پردازند.

بخوانید:  پارک های جیبی؛ راهکاری برای توسعه فضای شهری

گزارشات حاکی است که در همین مدت زمان کوتاه، سراسر شهر به طور قابل توجهی از ضایعات پاک شده و بوروس چشم‌اندازی زیباتر و جذاب‌تر از قبل یافته است.

جالب است بدانید که در گوشه و کنار شهر، جوانانی به چشم می‌خورد که در حال رنگ کردن اشیا بازیافتی به زیبایی تمام هستند و تلاش می‌کنند از آثار هنری خود برای زیباسازی منازل و حتی فضاهای بیرونی بهره گیرند.

  • منبع خبر : ایمنا