پل پیچشی نروژ؛ سازه‌ای برای نمایش هنر و معماری معاصر
پل پیچشی نروژ؛ سازه‌ای برای نمایش هنر و معماری معاصر
گروه معماری BIG با نخستین پروژه خود به نام پل پیچشی رودخانه رندسلوا توانستند به کشور نروژ وارد شوند و فضای جدیدی را جهت نمایش هنرهای معاصر این کشور به وجود آورند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، پل پیچشی نروژ که کاربری یک موزه را دارد، در پارک مجسمه‌سازی Kistefos نروژ ساخته شده که می‌تواند یک حلقه دایره‌ای برای بازدیدکنندگان از پارک ایجاد کند و در عین حال به عنوان یک فضای هنری جدید معاصر عمل نماید.

طراحی پل پیچ‌خورده نروژ

این پل با پوشش آلومینیوم یک هزار متر مربعی، دو ساحل رودخانه رندسلوا را به هم متصل می‌کند و با فرم پیچشی خود به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از پایین‌ترین نقطه به بالاترین نقطه محیط اطراف خود حرکت کنند و این ارتفاع زیاد را با سهولت و بدون هیچ مسیر سختی طی کنند.

نوع پیچش و فرم حرکت چرخشی این پل باعث شده تا ورقه‌های آلومینیومی به همین زیبایی در این پروژه پیچ خورده و نمایش فوق‌العاده‌ای را ایجاد کند. این موزه دارای گالری‌های نمایشگاهی متفاوت نیز است که هرکدام با طرح‌های پیچشی نمای خارجی موزه همخوانی داشته و می‌توانند این چرخش ا به زیبایی هرچه تمام‌تر به مخاطبان خود نمایان کنند.

نکته ججالب توجه این‌جاست که شکل پیچشی ظریف در طراحی این پل، به طور شگفت‌انگیزی از خطوط کاملا مستقیم تشکیل شده و با استفاده از نوارهای خام به صورت پلکانی روی یکدیگر پیاده شده‌اند و درنهایت این شکل پیچشی را به نمایش گذاشته‌اند.

بخوانید:  لزوم توجه به معماری در سیستم آموزشی/ هنر و معماری را دریابید
  • منبع خبر : اسکان نیوز