پیشخان زیارت، فرصتی برای تسری صفات امام‌رضا(ع)
پیشخان زیارت، فرصتی برای تسری صفات امام‌رضا(ع)
در پیشخان زیارت، تسری صفات امام‌رضا(ع) را دنبال می‌کنیم و از لحاظ فرهنگی درصدد هستیم که فرهنگ زائر و زیارت را تسری دهیم؛ اگر غیر این باشد، شهر معنای فلسفی وجود خود را نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،پیشخان زیارت؛حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفتگویی با اشاره به طرح پیشخان زیارت داشت و اظهارکرد: این طرح یک برگشت به عقب برای یادآوری فلسفه وجودی مشهدالرضا(ع) است؛ مروری مجدد بر این است که بدانیم در چه شهری زندگی می‌کنیم و اقتضائات زندگی در این خطه چیست.

وی با بیان اینکه هر شهر یک فلسفه شکل‌گیری و پیدایش دارد، گفت: فلسلفه وجودی مشهد مقدس نیز وجود بارگاه منور رضوی است و زائران و مجاوران، به این آستان مقدس پناه آورده‌ و پیرامون آن را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: پیشخان زیارت اینگونه بیان می‌کند که منشاء و فلسلفه پیدایش این شهر زیارت بوده، این زیارت نباید صرفا در حرم مطهر، به عنوان یک کانون، مختص و متمرکز شود بلکه تمام شهر، حرم است.

حجت‌الاسلام منصوریان تصریح کرد: با تکیه بر این نگاه، رفتاری که زائر در حرم مطهر رضوی دارد، به تمام سطح شهر باید تسری یابد؛ محدوده حرم مطهر، یک جغرافیای قراردادی است ولی در محضر امام‌رضا(ع) هیچگونه محدودیتی ندارد.

وی گفت: در پیشخان زیارت، تسری صفات امام‌رضا(ع) را دنبال می‌کنیم و از لحاظ فرهنگی درصدد هستیم که فرهنگ زائر و زیارت را تسری دهیم؛ اگر غیر این باشد، شهر معنای فلسفی وجود خود را نخواهد داشت.

بخوانید:  کمیسیون ماده 5 باید در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد

حجت‌الاسلام منصوریان افزود: بافت مشهدالرضا(ع)، مذهبی و زیارتی است و حتی اقتصاد این شهر نیز خدماتی بوده که به زائر گره خورده است.