چرا قیمت مصالح ساختمانی کنترل نمی‌شود؟
چرا قیمت مصالح ساختمانی کنترل نمی‌شود؟
عضو کمیسیون عمران مجلس از افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی در کشور انتقاد کرد و گفت: قیمت میلگرد به 15 هزار تومان افزایش یافته و این در حالی است که قیمت تمام شده آن 5 هزار تومان است! این موضوع نشان می‌دهد که هیچ کنترلی در قیمت‌ها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت عزم جدی برای کنترل بازارها را ندارد، گفت: یکی از این موارد در بحث ساخت و ساز در مسکن است که هر روز شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی در این حوزه هستیم.

وی با بیان این‌که در جلسات اخیر کمیسیون از وزیر صمت دعوت شده بود که با حضور در کمیسیون علت افزایش لجام گسیخته مصالح ساختمانی را اعلام کند، افزود: رزم حسینی با حضور در کمیسیون توضیحاتی در این زمینه داده بود و البته قول داده بود که افزایش قیمت‌ها را کنترل کند که به آن عمل نکرد.

نماینده اردبیل در مجلس با تاکید بر اینکه قیمت مصالح ساختمانی در چند روز گذشته سر سام اور گران شده است، ادامه داد: قیمت میلگرد در حال حاضر به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است، این در حالی است که قیمت تمام شده پنج هزار تومان است این موضوع نشان می‌دهد که یک بلبشویی در کنترل قیمت‌ها در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که مواد اولیه تولید سیمان در کشور وجود دارد و مشخص نیست چرا قیمت این محصول لجام‌گسیخته در حال افزایش است، عنوان کرد: نهایتاً کرایه‌های حمل و نقل کمی افزایش یافته است اما حقوق کارگران و قیمت مصرف انرژی ثابت مانده است.

بخوانید:  نظارتی بر گرانی مصالح ساختمانی وجود ندارد

بدری تصریح کرد: وزیر صمت باید پاسخگوی ایجاد این نوسانات در قیمت مصالح ساختمانی در چند روز گذشته باشد.

  • منبع خبر : تسنیم