کتاب فروشی Fung Suo؛ تلفیق معماری مدرن با ارزش‌های تاریخی
کتاب فروشی Fung Suo؛ تلفیق معماری مدرن با ارزش‌های تاریخی
به تازگی در یکی از شهرهای تاریخی کشور چین (China) به اسم Xi`an ، یک کتاب فروشی و فضای چندمنظوره فرهنگی افتتاح شده است که توانسته توجه عاشقان معماری در سراسر جهان را به خود جلب نماید! این کتاب فروشی Fung Suo نام دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، کتاب فروشی Fung Suo حاصل کاوشی دقیق در فرهنگ محلی شهر Xi`an می باشد! طراحی ساختمان آن به قدری خلاقانه و هوشمندانه بوده است که تمام بینندگان در نگاه اول درک خواهند کرد که نه فقط با یک ساختمان ساده، بلکه با جدیدترین نشانه ی شهر خود مواجه شده اند؛ آن ها به فراست در می یابند که در قلب این ساختمان، جهان بزرگی به انتظار کشف شدن، نشسته است.

طراحان داخلی LSD عنصر خلاقیت را به تمام جزئیات طرح منحصر به فرد خود افزوده اند! اگر از نما شروع کنیم، خواهیم دید که به جای استفاده از چوب و سنگ های رایج، از رزین پلی استر و شیشه های شفاف استفاده شده است. اما در فضای داخلی، مواد و عناصر سنگین تری به کار رفته اند. شاید به این دلیل که به مخاطب کمک کنند تا سنگینی کوله بار فرهنگ و تاریخ این منطقه را بهتر درک نمایند!

کتاب فروشی Fung Suo
کتاب فروشی Fung Suo

Fung Suo؛ یک کتاب فروشی چند منظوره

آن چنان که چانگان باستان، یعنی منطقه ای که Xi`an در آن واقع شده است، نقطه آغازین جاده ابریشم و دورترین دروازه برای ورود فرهنگ های خارجی به حساب می آمده است؛ ورودی های شرقی و غربی این کتاب فروشی نیز به مخاطبان خود فرصتی را برای تجربه غوطه وری در تاریخ ارائه می دهد. آن ها با الهام از دیوارهای شهرهای باستانی سرزمین چین، به گونه ای طراحی شده اند که به هواداران و دوستداران کتاب، احساس تبادل دانش و فرهنگ را القا می کنند.

وقتی قدم در گالری کتاب و فضای چندمنظوره فرهنگی Fung Suo بگذارید با عناصر متفاوتی مواجه خواهید شد! از راهروهای طاقی شکل تا منافذ روی دیوارها و طراحی خاص سقف ها؛ هیچ کدام از این عناصر به صورت اتفاقی انتخاب نشده اند و هر کدام استعاره ای را در قلب خود جای داده اند! طاق ها نشانگر ورود به کاخ علم و دانش هستند و طراحی خاص سقف ها نیز نشانی برای تقاطع فرهنگ ها و همجوشی آن ها با یکدیگر می باشند! در نهایت می توان گفت که Fung Suo حامل احساس دانش اندوزی و آزادی ای است که توسط نیاکانمان به ما رسیده است و ما بایستی آن را به آیندگان خود منتقل نماییم!

کتاب فروشی Fung Suo
کتاب فروشی Fung Suo
  • منبع خبر : هنر و معماری آبگینه