کمبود زمین مانع توسعه فضای سبز حاشیه شهر مشهد
کمبود زمین مانع توسعه فضای سبز حاشیه شهر مشهد
رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بخش عمده مطالبات مطرح شده از سوی شهروندان ساکن در حاشیه شهر، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه‌های فضای سبز در این پهنه‌ها است، اما مانع اصلی پیش روی شهرداری در این خصوص کمبود زمین متعلق به مدیریت شهری است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،توسعه فضای سبز حاشیه شهر مشهد؛ حسن کریمدادی با اشاره به رویکرد شورای ششم مبنی بر تعامل مستقیم با مردم اظهار کرد: ساکنان محلات از جمله اعضای شوراهای اجتماعی محلات، معتمدان، ائمه جماعات به دلیل سکونت در محل و ارتباط با اقشار مختلف، اشراف و شناخت بیشتری نسبت به مسائل و مشکلات محل سکونت خود دارند.

وی افزود: یکی از روش‌های کارساز برای احصا و اقدام جهت حل و فصل مسائل، برگزاری نشست‌های مشترک با جامعه هدف یاد شده است، بر همین اساس نشست با معتمدان، اعضای شورای اجتماعی محلات در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد از تداوم برگزاری چنین جلساتی خبر داد و گفت: به منظور ارتقای کارآمدی و اثربخشی این جلسات، سعی خواهیم کرد که نشست‌های مشابهی به تفکیک مناطق سیزده‌گانه شهرداری، با حضور شهردار هر منطقه داشته باشیم تا ضمن طرح مسئله، بتوان اقدام اجرایی و دستور مقتضی را نیز صادر کرد، برگزاری بازدیدهای میدانی نیز می‌تواند کارساز باشد، لذا این اقدام به طور قطعی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با توجه به اینکه بخش عمده مطالبات مطرح شده از سوی شهروندان، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه‌های فضای سبز در حاشیه شهر است، تصریح کرد: یکی از مشکلات مدیریت شهری در پهنه‌های حاشیه شهر جهت توسعه فضای سبز حاشیه شهر مشهد، کمبود زمین متعلق به شهرداری برای احداث و توسعه فضای سبز است.

بخوانید:  جابجایی پادگان ارتش در مشهد قطعی شد

کریمدادی خاطرنشان کرد: عموم معتمدان، اعضای شورای اجتماعی محلات و ائمه جماعات می‌توانند زمین‌های مستعد احداث فضای سبز و پارک را به شهرداری معرفی کنند تا سلسله مراتب آن طی و در سیستم بودجه‌ای و برنامه‌ریزی شهرداری لحاظ شود.

وی اضافه کرد: لازم است توجه داشت که مسئولیت اجرایی این طرح با شهرداری نیست و سازمان آبفای مشهد باید پای کار بیاید؛ در عین حال ما نیز شورای اسلامی شهر هستیم و نه شورای شهرداری؛ از این رو این موضوع را به طور قطعی پیگیری خواهیم کرد تا مشکل شهروندان و ساکنان این پهنه‌ها حل و فصل شود.