گرانترین کشورهای اروپایی برای خرید مسکن
گرانترین کشورهای اروپایی برای خرید مسکن
گزارشات حاکی از افزایش هزینه مسکن در سراسر اتحادیه اروپا است. طبق این گزارشها شهر لوکزامبورگ در صدر گرانترین کشورهای اروپایی برای خرید مسکن قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،گرانترین کشورهای اروپایی برای خرید مسکن؛طی یک سال گذشته نرخ مسکن در سراسر شهرهای اروپایی به میزان ۶.۱ درصد افزایش یافته که این مقدار در لوکزامبورگ به حدود ۱۷ درصد رسیده است. گزارشات حاکی است که این افزایش نرخ در سراسر قاره از سال ۲۰۰۷ بی‌سابقه بوده و به بیش از ۱۲ درصد سطح میانگین نرخ صعود هزینه مسکن در قاره رسیده است.

پس از لوکزامبورگ، دانمارک با ۱۵ درصد، جمهوری چک با ۱۲ درصد و هلند با ۱۱ درصد صعود قیمت هزینه مسکن به ترتیب در جایگاه‌های ۹دوم تا چهارم قرار گرفته اند. جالب است بدانید که در این بین، شهرهای کرواسی کاهش نرخ ۶ درصدی قیمت مسکن را تجربه کرده و باعث شگفتی تمام صاحب نظران مسائل شهری شده است.

گرانترین کشورهای اروپایی برای تهیه مسکن

لوکزامبورگ در صدر گرانترین کشورهای اروپایی برای خرید مسکن

طی دو سال گذشته، مردم اروپا علاوه بر پاندمی کرونا با بحران تورم مسکن مواجه بوده و در شرایط سخت اقتصاد ناشی از شیوع بیماری جدید، دوران بسیار زجرآوری را پشت سر گذاشته‌اند. مردم لوکزامبورگ برای اولین بار پس از ۲۰ سال، افزایش قابل توجه هزینه مسکن را تجربه کرده‌اند. البته با وجود تلاش‌های بی‌وقفه مدیران برای مقرون به صرفه‌سازی همچنان نرخ خانه‌های این کشور در حال صعود است.

در همین راستا بیش از ۷۰ هزار نفر از ساکنان لوکزامبورگ محل زندگی خود را به قصد سکونت در بلژیک، آلمان و فرانسه ترک کرده‌اند که در این بین، فرانسه میزبان ۲۸ هزار مهاجر بوده است.

جالب است بدانید که در بسیاری از محلات لوکزامبورگ، گزارشات از افزایش غیرقابل تحمل تورم مسکن در آینده خبر داده. و در آن‌ها اعلام شده به زودی قیمت خانه‌ها در این کشور به حدود ۷۰ درصد بیشتر از میانگین نرخ مسکن در اتحادیه اروپا می‌رسد.

  • منبع خبر : ایمنا