۴۵۰۰ میلیارد تومان؛ سهم قطارشهری از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد
۴۵۰۰ میلیارد تومان؛ سهم قطارشهری از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد
اعتبار پیش‌بینی شده برای قطارشهری مشهد در سال آینده، 4500 میلیارد تومان است و امیدواریم بتوانیم تا اوایل سال 1403، فاز یک خط 3 قطارشهری مشهد مقدس را به طول 6 کیلومتر به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد ؛ایمان فرهمندی در گفتگو با برنامه رادیویی «شهر ما» با اشاره به اتمام عملیات حفاری مسیر شرقی خط ۳ قطارشهری مشهد مقدس، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که همزمان با میلاد با سعادت امام‌زمان(عج) عملیات حفاری ۱۴ کیلومتر این مسیر به پایان رسید.

وی با بیان اینکه خط ۳ قطارشهری مشهد، با ۳۰ کیلومتر مسیر، طولانی‌ترین خط مترویی مشهد بوده که شهرک ابوذر را با گذر از پایانه مسافربری امام‌رضا(ع)، باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی، میدان شهدا، میدان فردوسی و سپس امامت و قاسم‌آباد به امیریه وصل می‌کند، گفت: عملیات حفاری این خط در ۲ جبهه انجام شد که جبهه شرقی آن به پایان رسید و ۵ کیلومتر از جبهه غربی نیز تکمیل شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: دستگاه حفار پس از پایان حفاری جبهه شرقی، به انتهای بولوار امامت منتقل می‌‎شود و در افق زمانی کوتاهی امیدواریم حفاری این جبهه نیز به پایان برسد.

فرهمندی با بیان اینکه شبکه ریلی و قطارشهری، مهمترین کلان‌پروژه مشهد مقدس محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار میلیارد تومان از منابع شهرداری و دولت به این پروژه اختصاص یافت؛ در سال ۱۴۰۲ سعی کردیم این اعتبار را به بیش از ۲ برابر برسانیم.

بخوانید:  لایحه اصلاح بودجه سال 1401 شهرداری مشهد تصویب شد

وی گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای قطارشهری مشهد از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد ، ۴۵۰۰ میلیارد تومان است و از دولت نیز تقاضا داریم که کمک بیشتری داشته باشد.

فرهمندی افزود: امیدواریم بتوانیم تا اوایل سال ۱۴۰۳، فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد مقدس را به طول ۶ کیلومتر، به بهره‌برداری برسانیم که موجب تسهیل دسترسی به حرم مطهر رضوی می‌‎شود.