اداره جذب سرمایه‌گذاری خارجی احیاء شود
اداره جذب سرمایه‌گذاری خارجی احیاء شود
یکی از مسائل مهم برای سازمان اقتصادی، احیاء اداره جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،جذب سرمایه‌گذاری خارجی؛خلیل موحدی محصل در گفتگویی با اشاره به انتصاب معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد مقدس، اظهارکرد: هدفگذاری‌های مختلفی از سوی شورای شهر برای این سازمان صورت گرفته که یکی از آنها اصلاح و تعیین‌تکلیف قرادادهای گذشته است.

وی گفت: گاه شاهد پرونده‌هایی هستیم که سبقه بیش از ۱۰ ساله دارد ولی بلاتکلیف مانده و برای شهرداری هزینه‌ساز هم می‌شود.

موحدی‌محصل با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه‌های خُرد، افزود: باید به دنبال جلب مشارکت‌های مردمی، به شکل گسترده‌تر باشیم؛ سرمایه‌گذاری با تکیه بر اشخاص معدود، بد نیست ولی منفعت عمومی برای جامعه ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد مقدس تصریح کرد: رویکرد سازمان اقتصادی باید به سمت مشارکت‌هایی برود که تعداد بیشتری سرمایه‌گذار را دربرگیرد تا فرصت‌های شهر و شهرداری در اختیار قشر میانه شهر و حتی ضعیف قرار گیرد.

موحدی‌محصل گفت: استحصال اراضی که می‌تواند برای شهرداری ارزش افزوده داشته باشد، دیگر محور مدنظر برای سازمان اقتصادی است؛ این اقدام نقش بسزایی در تامین سرانه‌ها و خدمت به شهر نیز دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد مقدس اظهارکرد: یکی از مسائل مهم برای سازمان اقتصادی، احیاء اداره جذب سرمایه‌گذاری خارجی است؛ مشهد مقدس بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بوده، به ویژه با ارتباطات بین‌المللی که تقویت شده است.

بخوانید:  بهای خدمات اتوبوسرانی و مترو مشهد کاهش پیدا می‌کند

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی و مشارکت‌های شهرداری، در کنار رویکردهای مالی، نگاه خدمت‌رسانی نیز باید داشته باشد، افزود: درآمدهای پایدار برای شهر را باید گسترش دهیم چراکه با توجه به طرح تفصیلی، امکان فروش تراکم وجود ندارد.

موحدی‌محصل گفت: اگر بستر اقتصادی برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود، توسعه فرهنگی را هم در پی دارد.