چیدمان اتاق نشیمن، بدون مبل!
چیدمان اتاق نشیمن، بدون مبل!

یکی از فضاهایی که می‌توان شیوه چیدمان بدون مبل را در آن استفاده کرد، اتاق نشیمن است که بسیار پرکاربرد بوده و افراد، زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،چیدمان اتاق نشیمن؛ ممکن است تصور فضایی بدون مبلمان در دنیای مدرن و پر زرق و برق امروزی، برای بیشتر افراد امری غیرممکن به‌نظر برسد، در حالی که استفاده از دکوراسیون بدون مبلمان می‌تواند کاربردهای فراوانی را در بسیاری از فضاهای خانه‌های امروزی داشته باشد. در این مطلب از به بیان نکاتی برای چیدمان نشیمن بدون مبل می‌پردازیم.

استفاده از پشتی و تشکچه به‌عنوان مبلمان

همانند تصویری که می‌بینید، می‌توان با قرار دادن تعدادی پشتی ساده در کنار یکدیگر و تشکچه‌هایی در زیر آن‌ها، مبلمانی راحت را برای فضای نشیمن درست کرد.

چیدمان اتاق نشیمن، بدون مبل!

پشتی‌ها و تشکچه‌ها می‌توانند ظاهری مدرن داشته باشند. برای پوشش آن‌ها از رنگی هماهنگ با کاغذ دیواری و رنگ دیوارها استفاده کنید تا فضایی ساده و آرامش‌بخش به‌وجود آید.

استفاده از تخته‌های چوبی همراه با پشتی و تشکچه

می‌توانید از تخته‌های چوبی بلا‌استفاده نیز برای ساختن مبلمان استفاده کنید. با قرار دادن این تخته‌ها در قسمت زیرین تشک‌ها مبلمان ساخته شده ارتفاع بیشتری خواهند داشت. و در نتیجه شرایط راحت‌تر و استانداردتری در هنگام نشستن بر روی آن ایجاد خواهد شد.

همچنین مانند تصویری که در بالا می‌بینید، از فضای بوجود آمده در زیر این تخته‌های چوبی می‌توان برای نگهداری وسایلی مانند کتاب استفاده کرد.

چیدمان اتاق نشیمن، بدون مبل!

استفاده از رختخواب برای ساختن مبلمان

این ایده، راهکار بسیار مناسبی برای خانه‌هایی است که فضای کافی برای نگهداری از رختخواب در آن‌ها وجود ندارد. با این ایده می‌توانید هم چیدمانی بدون مبلمان خلق کنید. و هم دیگر نگران پیدا کردن فضایی برای نگهداری از رختخواب‌های خود نخواهید بود.

بخوانید:  ست کردن پرده و فرش در طراحی خانه

استفاده از پارچه‌هایی رنگی و هماهنگ با سایر وسایل موجود در نشیمن خانه شما می‌تواند جلوه‌ای جذاب و دلنشین در آن خلق کند.

استفاده از کوسن‌های بزرگ و کوچک

با استفاده از کوسن‌های کوچک و بزرگی که ساخته دست خود شما هستند، می‌توانید فضایی گرم و نرم و دلنشین را ایجاد کنید. استفاده از ترکیب رنگ‌های شاد، جذاب و متفاوت می‌تواند فضایی پویا و سرزنده را برای شما به ارمغان بیاورد. وجود رنگ‌های جذاب، فضای خالی خانه را پر کرده و جایگزینی برای مبلمان‌ پر زرق و برق هستند.

مبلمانی که فاقد پایه‌ها و یا دسته‌های چوبی یا فلزی هستند

چیدمان اتاق نشیمن، بدون مبل!

یکی از ایده‌های چیدمان نشیمن بدون مبل استفاده از مبلمانی است که فاقد پایه و دسته هستند. این دسته از مبلمان‌ فضایی بسیار نرم و راحت را برای نشستن ایجاد می‌کنند. و معمولا در مقایسه با مبلمان معمولی جای کمتری را اشغال می‌کنند. ترکیب این مبلمان با کوسن‌های رنگارنگ و زیبا را می‌توان بر زیبایی فضای نشیمن افزود.

استفاده از رنگ‌های متنوع و جذاب

با استفاده از رنگ‌های شاد و متنوع می‌توانید روحی دوباره به اتاق نشیمن خود ببخشید. و گوشه‌ای دنج و دوست‌داشتنی را در آن ایجاد کنید. و اگر فضای نشیمن خانه شما بزرگ است این رنگ‌ها کمک فراوانی برای پر نشان دادن فضای خانه شما خواهند کرد.

مبلمان موردنظر را خودتان بسازید

همانند تصویری که نشان داده شد، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی ساده، مانند: لاستیک، پارچه، کاموا، چسب و … برای چیدمان اتاق نشیمن خود مبلی بسازید. و از وسایلی که روزی ضایعات به‌حساب می‌آمدند، مبلمان دلخواه خود را خلق کنید.