تشکیل قرارگاه اجتماعی برپایه مردم‌محوری و مسجد‌محوری
تشکیل قرارگاه اجتماعی برپایه مردم‌محوری و مسجد‌محوری
مسائل اجتماعی را اولویت خود می‌دانیم و برهمین اساس بود که «قرارگاه اجتماعی» با دو شاخصه مهم مردم‌محوری و مسجد‌محوری تصویب و اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،تشکیل قرارگاه اجتماعی؛ حجت‌الاسلام حسن منصوریان در آیین رونمایی از قرارگاه اجتماعی مشهد و تجلیل از تشکل‌ها و کنش‌گران اجتماعی اظهارکرد: شهرداری یک نهاد اجتماعی است و فلسفه آن پیشبرد اهداف اجتماعی، اقتصادی و عمرانی است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم کشور، مسائل اجتماعی است و مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تاکید داشته و پیشنهاد ایجاد سازمان امور اجتماعی را ارائه کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: همه ارکان نظام می‌دانند قدرت کشورهای بیگانه، تحریم و رجزخوانی آنها دردسر ساز نیست بلکه آسیب‌های اجتماعی که سبب برانگیختگی عواطف مردم می‌شود، خطرساز است.

حجت‌الاسلام منصوریان خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی مهم و کنترل و رسیدگی به آن بسیار مهم‌تر است؛ باید محیطی فراهم شود تا مردم در امور اجتماعی ورود کنند و مشکلات به دست مردم حل شود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری پنج معضل اجتماعی را معرفی کردند که به ترتیب شامل اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و احصای مناطق بحران خیز می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مسائل اجتماعی اولویت اصلی ماست لذا مدل تشکیل قرارگاه اجتماعی مصوب شد و دو شاخصه مهم این مدل نیز مسجدمحوری و مردم‌‍محوری است.

بخوانید:  تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار برای بخش تاریخی توس

حجت‌الاسلام منصوریان اظهارکرد: هر تشکل بنابر توسعه خود یک منطقه یا محله یا زیرمحله را تحویل می‌گیرد و ما در شهرداری نقش تسهیل‌گری و تنظیم‌گری را ایفا می‌کنیم.

وی ادامه داد: چه زیباست به نیابت از امام مهربانی و همت شما در زمان کوتاهی در ورودی شهر تابلویی با این عنوان نصب شود که به یُمن برکت وجود امام‌رضا(ع) در این شهر گرسنه و کودک بازمانده از تحصیل وجود ندارد.