ایده هایی جذاب برای طراحی پاسیو
ایده هایی جذاب برای طراحی پاسیو
اهمیت طراحی پاسیو در صنعت معماری مانند دیگر قسمت های خانه است. پاسیو علاوه بر این که می تواند محلی برای کاشت گل و گیاه باشد، محلی برای استراحت اعضای خانواده نیز محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، اگر در طراحی پاسیو نکات زیر را در نظر گرفته و اعمال کنید پاسیوی منزل شما به فضایی زیبا تبدیل می شود که آرامش و تفریح را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در این نوشته با ایده ها و نکات مهم در طراحی دکوراسیون پاسیو آشنا شوید.

نکات مهم در دیزاین و طراحی پاسیو

کاربرد پاسیو را مشخص کنید

قبل از هر کاری باید مشخص کنید که برای چه منظور از فضای پاسیو استفاده خواهید کرد. این کار نه تنها طرح، بلکه اندازه فضای مورد نظر را نیز تعیین می کند. زمانی را برای این کار اختصاص دهید و در مورد ایده های متفاوت فکر کنید.

اگر شما از دیزاین خود مسرور باشید قطعا متریال هایی را انتخاب خواهید کرد که در فضای مورد نظر به بهترین نحو استفاده خواهند شد. اگر شما اهل تفریح و کباب درست کردن هستید، به فضایی بزرگ تر برای چیدن مبلمان، یک کباب پز و یا قرار دادن دیگر وسایل نیاز دارید.

همچنین ممکن است تمایل داشته باشید فضایی کوچک و ساده فقط در حد چند متر مربع برای کاشت گل و گیاه در فضای پاسیو اختصاص دهید. تصویر زیر پاسیویی ایده آل برای استراحت و صرف نوشیدنی خنک در شبی گرم می باشد که علاوه بر فضایی روشن دارای تجهیزاتی مانند کباب پز نیز می باشد.

مصالح موردنیاز طراحی پاسیو

مصالح و متریال های بسیار متنوعی برای ساخت پاسیو وجود دارد از کاشی گرفته تا سنگ های طبیعی که هر کدام از مصالح ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که شما را در انتخاب مناسب ترین و بهترین آن ها هدایت می کند.

آجر به دلیل تنوع بالای رنگ بندی جزء محبوب ترین مصالح ساختمانی محسوب می شود. اگر خانه شما در منطقه ای با درجه دمای متغیر قرار دارد بهتر است به جای آجرهای ساختمانی از آجرهای مخصوص پاسیو استفاده کنید؛ زیرا این آجرها تخلخل کمتری دارند.

نوع دیگری از متریال های مقرون به صرفه و عالی برای استفاده در پاسیو کفپوش است. کفپوش ها از بتن یا خاک رس ساخته می شوند و در تنوعی از رنگ، شکل و سایز تولید می شوند. اصولا این متریال به صورت گسترده در دسترس است و از نظر قیمت ارزان تر از سایر مصالح پاسیو می باشد. نصب این نوع کفپوش ساده و راحت است و ظاهری دست ساز و ترکیب رنگی منحصر به فرد دارد.

سنگ و کاشی نیز از جمله مصالح مناسب برای پاسیو می باشند. یک پاسیو سنگی با محیط زیست سازگار است و ظاهری طبیعی و لوکس با سطحی جالب و ناهموار دارد. کاشی نیز زیباست اما یکی از معایبی که نگرانی هایی را در خصوص انتخاب آن ایجاد می کند، لیز شدن و احتمال سرخوردگی بعد از خیس شدن آن می باشد.

ایده های جذاب طراحی پاسیو

همان طور که پیش تر گفته شد زمانی که هوا خوب است همه ما مایلیم تا اوقات بیشتری را در فضای بیرونی خانه بگذرانیم و درنتیجه در این زمان به جای تغییر در دکوراسیون داخلی منزل باید به فکر دکوراسیون فضای سبز و پاسیوی خود باشیم.

در فصل هایی که هوا بهتر است فرصت برای نشستن در آفتاب و لذت بردن از هوا و محیط پیرامون بیشتر فراهم می گردد. البته محیط پاسیو و فضای سبز نیز اهمیت زیادی دارد. اگر به دنبال داشتن فضایی زیبا برای پاسیوی خود هستید ایده های خوب و جذابی برایتان آماده کرده ایم.

بخوانید:  نکات مهم برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

وقتی در مورد طراحی پاسیو صحبت می شود، ابتدا باید آن چه را که نمی توان تغییر داد، مانند درختچه ها و درختان را مشخص کرد. البته باید توجه داشت که به جای در نظر گرفتن این موارد به عنوان موانعی بر سر طراحی، از این المان های ثابت برای گرفتن الهام و ایده بهره برد و از این درختان ارزشمند در طراحی و دیزاین فضایی زیبا استفاده کرد.

استفاده از شومینه بیرونی

حتی روزهایی که هوا خوب است ممکن است شب هایی سرد به همراه داشته باشند. اگر می خواهید به مدت طولانی و در شب ها نیز از پاسیو استفاده کنید، می توانید از یک شومینه در طراحی فضای پاسیو استفاده کرده و آن را داخل حیات خلوتتان قرار دهید.

طراحی پاسیو

ایجاد فضاهای مختلف در پاسیو

اگر فضای پاسیو به اندازه کافی بزرگ است می توان به جای یک منظور برای چند منظور از پاسیو استفاده کرد و آن را به چند قسمت با کاربردهای مختلف تقسیم کرد. مثلاً قسمتی برای نشستن های دورهمی و قسمتی برای غذاخوری به صورت مجزا ایجاد کرد.

انتخاب مبلمان و صندلی های مناسب

پس از طراحی فضای پاسیو نوبت انتخاب مبلمان و صندلی ها و چیدمان آن هاست. با انتخاب درست مبلمان و قرار دادنشان در مکانی مناسب فضای پاسیو زیباتر می شود. می توان با استفاده از پرده های ساده و گیاهان رونده در پاسیو محیطی محصوری ایجاد کرد. این فضا با نور کم بسیار رومانتیک است و متناسب با سلیقه هر شخصی قابل اجرا می باشد.

ساخت آبنما یا حوض

استفاده از آب و آب نما همواره مورد توجه طراحان و کاربران است. با ایجاد چشمه مصنوعی، حوض و یا دریاچه های مصنوعی کوچک در پاسیو محیط آن آرامش بخش تر و سرشار از حس تازگی می شود.

انتخاب رنگ مناسب پاسیو

انتخاب و استفاده از یک رنگ، جسورانه است؛ اما اگر رنگ درست انتخاب شود فضای بی نظیری ایجاد می کند. مثلاً ترکیب رنگ بنفش و یاسی با رنگ سبز گیاهان واقعا خیره کننده است.

اهمیت رعایت حریم شخصی در طراحی پاسیو

رعایت حریم شخصی از آن جهت که باعث ایجاد آرامش بیش تری می شود، از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است. اکثریت افراد برای انجام این کار از فنس استفاده می کنند. اما برای انجام این کار روش های بهتری نیز وجود دارد. برای مثال استفاده از دیوار سبز نه تنها زیبایی بی نظیری به همراه دارد، بلکه باعث حفظ حریم شخصی نیز می شود.

اهمیت کاشت گیاه و درخت در طراحی پاسیو

اهمیت کاشت گیاه و درخت در محوطه های باز مانند باغ و پاسیو بر هیچ کس پوشیده نیست. کاشت گیاهان و درخت، به طور کلی نقش مهمی در ایجاد فضایی زیبا دارد. استفاده از گلدان های متنوع در جهت کاشت گیاهان رنگی و یا استفاده از سبدهای تزئینی برای کاشت گیاهان و آویزان کردن آن ها به دیوار از جمله مواردی است که می توان برای طراحی پاسیو یا حیاط خلوت استفاده کرد.

طراحی پاسیو

  • منبع خبر : ساختمان چی