تاثیرات مثبت بازگشت قیمت مسکن در فضای مجازی!
تاثیرات مثبت بازگشت قیمت مسکن در فضای مجازی!
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به تصمیم ممنوعیت اعلام قیمت مسکن در فضای مجازی و نرم‌افزارهای حوزه مسکن و اینکه این تصمیم به فعالیت دلالان و واسطه‌ها دامن خواهد زد، گفت: فعالیت سایت‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند به ظهور نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن کمک شایانی کند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، فرشید پورحاجت درباره بازگشت قیمت مسکن در فضای مجازی اظهار کرد: سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که در حوزه معاملات مسکن فعالیت می‌کنند برای تسهیل امور، افزایش سطح دسترسی به خدمات آسان و کاهش هزینه‌ها طراحی و ایجاد شده‌اند و نرم‌افزارها و سایت‌های تخصصی فعال در حوزه مسکن کمک شایانی به فراز و فرودهای بازار مسکن می‌کنند.

وی افزود: اینکه چرا در کشور وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه‌های مشاور املاک، مخالف ارائه قیمت از سوی این سایت‌ها و فعالیت آن‌ها هستند مساله‌ای است که جای تامل دارد.

این کارشناس حوزه مسکن تصریح کرد: سایت‌ها و نرم‌افزارهای فعال در حوزه معاملات مسکن، به حذف نقش دلالان و واسطه‌گری بازار مسکن که سال‌ها نقشی اساسی در بر هم زدن اوضاع بازار داشته‌اند، کمک می‌کند اما ممنوعیت اعلام قیمت مسکن در این سایت‌ها و نرم‌افزارها به فعالیت دلالان و واسطه‌ها دامن خواهد زد.

پورحاجت عنوان کرد: چارچوب تصمیمات اتخاذشده در خصوص ممنوعیت اعلام قیمت مسکن در فضای مجازی و این نرم‌افزارها، چارچوب کارشناسی و حساب‌شده‌ای نیست و در این خصوص باید کار کارشناسی بهتری انجام شود تا شاهد تعادل‌بخشی به قیمت مسکن در بازار مسکن باشیم.

ظهور نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن

وی افزود: سایت‌ها و نرم‌افزارهای فعال در بخش مسکن یک روزه متولد نشده‌اند و سال‌ها است که فعال هستند. این سایت‌ها هم در زمان رکود و هم در زمان رونق بازار مسکن فعال بوده‌اند و اینکه به یک‌باره تصمیماتی اتخاذ می‌شود تا قیمت مسکن از سایت‌ها حذف شود باید گفت که تصمیمی خلاف جهت بازار مسکن است.

بخوانید:  اعتراض به تعرفه خدمات مهندسی 1400 در مقابل افزایش چشمگیر قیمت مسکن

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور خاطرنشان کرد: به واسطه عدم برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، با کمبود حدود ۵ میلیون مسکن در کشور مواجه هستیم و با توجه به اینکه تقاضا از عرضه مسکن بیشتر است، عده‌ای هراس دارند که با فعالیت این سایت‌ها، تعادل و نظم بازار مسکن بر هم بخورد.

پورحاجت گفت: به دلیل اینکه در کشور، نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن نداریم، با مشکلات بسیاری در این حوزه معاملات مواجه هستیم و از این رو در بازار مسکن شاهد فعالیت دلالان و واسطه‌ها هستیم. در این زمینه فعالیت سایت‌ها و نرم‌افزارها می‌تواند به ظهور نظام حرفه‌ای خرید و فروش مسکن کمک شایانی کند.

  • منبع خبر : ایسنا