راهنمای تعمیر کولر گازی در تابستان
راهنمای تعمیر کولر گازی در تابستان
قبل از شروع به تعمیر کولر گازی باید ابتدا بفهمید علت خرابی کولر گازی شما چیست؟ برای انجام اینکار در ابتدا به موارد ساده توجه کنید که در ادامه برای شما توضیح داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، راهنمای تعمیر کولر گازی؛ قبل از انجام هر کاری باید به یک نکته مهم و ضروری اشاره کنیم اینکه اگر کولر گازی شما با هر گونه مشکلی رو به رو شد سریعا آن را خاموش کنید چرا که باعث آسیب زدن به قطعات حساس و گران قیمتی نظیر کمپرسور می‌شود. قبل از شروع به تعمیر کولر گازی باید ابتدا بفهمید علت خرابی کولر گازی شما چیست؟ برای انجام اینکار در ابتدا به موارد ساده توجه کنید که در ادامه برای شما توضیح داده خواهد شد.

قدم به قدم تعمیر کولر گازی

در ابتدا قبل از انجام هر کاری اگر کولر گازی شما با مشکلاتی از قبیل بوی بد دادن، باد گرم زدن و … مواجه شد می‌توانید به فیلترها توجه کنید.
در برخی موارد کثیف شدن فیلتر‌ها باعث بروز این اختلالات خواهد شد که در این صورت باید فیلتر‌ها را شستشو داده و یا آن‌ها را تعویض کنید این کار یکی از موارد سرویس کولر گازی هم می‌باشد.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه شود این است که برد را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه قطعات آن سالم هستند. این کار یک کار تخصصی است که اگر شما توانایی انجام آن را ندارید و بهتر است از نمایندگی معتبر کمک بگیرید.

کمپرسور که یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی می‌باشد در برخی موارد به دلایل مختلف دچار مشکل خواهد شد و اگر به صورت کلی بسوزد هزینه سنگینی به بار می‌آورد و به خاطر همین بهتر است در صورت بروز هر گونه مشکل سریعا آن را خاموش کنید تا از این اتفاق جلوگیری کنید. کمپرسور در یونیت خارجی کولر گازی قرار می‌گیرد و برای تعمیر آن می‌توانید یونیت خارجی را باز کرده و مشکل کمپرسور را برطرف کنید.

نشت لوله‌های مسی و شیلنگ‌های رابط بین یونیت داخلی و یونیت خارجی یکی دیگر از مواردی است که باعث خراب شدن کولر گازی می‌شود. در این حالت می‌توانید شیلنگ‌ها و لوله‌ها را تعویض کنید و نشتی آن‌ها را بگیرید تا قبل از اینکه به سایر قطعات ضربه وارد کنند.

یکی دیگر از قطعات کولر گازی فن می‌باشد که هوای خنک را به بیرون منتقل می‌کند و در صورت خراب شدن باعث یخ زدگی در کولر گازی می‌شود. در این حالت اگر فن سوخته باشد می‌توانید آن را تعویض کنید ولی اگر سیم‌های آن به دلیل فرسودگی قطع شده باشند می‌توانید آن را تعمیر کنید.

راهنمای تعمیر کولر گازی: خرید کولر گازی یا تعمیر؟ کدام به صرفه تر است؟

اگر کولر گازی شما با مشکل روبرو شود مطمئنا این سوال برای شما پیش می‌آید که کولر خود را تعمیر کنم و یا یک کولر گازی جدید خریداری کنم؟
در جواب به این سوال شما باید بگویم که با این وضعیت راکت بازار وسایل برقی بهتر است که کولر گازی خود را تعمیر کنید چرا که تعمیر کردن کولر گازی هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید کولر گازی جدید دارد. پس نتیجه می‌گیریم که تعمیر بسیار به صرفه تر از خرید کولر گازی می‌باشد.