ساخت خانه با پرینترهای سه بعدی ممکن می‌شود!
ساخت خانه با پرینترهای سه بعدی ممکن می‌شود!
یکی از شرکت‌های ساخت‌وساز صنعتی در ایالات متحده امریکا برای نخستین بار خانه‌های کوچک با استفاده از تکنیک چاپ سه‌بعدی مخصوص بی‌خانمان‌های این کشور ساخته است که اولین مرد بی‌خانمان هم در آن سکونت دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، ساخت خانه با پرینترهای سه بعدی: علاقه‌مندان به فناوری‌های ساخت و معماری در جهان می‌توانند از این الگوی چاپ سه‌بعدی به‌عنوان تکنیکی جدید و نوین بهره‌مند شده و با اصول و فنون آن و ابعاد مختلف اجرایی‌اش آشنایی پیدا کنند.

این شرکت یک خانه کوچک چاپ سه‌بعدی ایجاد کرده و همزمان کارآیی‌های بالایی برای جامعه دارد. تیم شی، پیرمرد ۷۰ ساله‌ای که با ناامنی مسکن دست و پنجه نرم کرده، اولین کسی است که از این روش ساخت مقرون به‌صرفه بهره‌مند شده است. وی همچنین نخستین شخصی است که در یک خانه کوچک چاپ سه‌بعدی در ایالات متحده امریکا زندگی می‌کند.

این پروژه که در ساخت پروژه سریع، مقرون به صرفه و پایدار در بخش معماری نیز پیشگام است، می‌تواند در توسعه مسکن در شهرهای بزرگ جهان و کاهش تعداد بی‌خانمان‌ها و کمک به بی‌بضاعت‌های جامعه نقش بسزایی را ایفا کند.

در واقع از دستگاه‌های نوین چاپ سه‌بعدی برای ساخت این خانه‌های کوچک و قابل حمل استفاده شده که هم زمان ساخت را بسیار کاهش می‌دهند و هم کیفیت ساخت‌وساز را به میزان چشمگیری افزایش خواهند داد. از این رو هزینه‌های ساخت به ویژه در تعداد بالا کاهش می‌یابد و به این صورت افراد بی‌بضاعت می‌توانند صاحب خانه شوند و سرپناهی برای خواب داشته باشند.

بخوانید:  کاربرد چاپ سه بعدی در معماری چیست؟

چاپگرهای سه‌بعدی این سیستم نوین می‌توانند یک مسکن ارزان قیمت و مقاوم را با استفاده از بتن در کمتر از ۴۸ ساعت ساخته و هزینه ساخت آن‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از ساخت یک خانه کوچک معمولی است. می‌توان اشاره کرد که این پروژه مثالی عالی در مورد چگونگی کمک فنون مدرن ساخت و ساز به حل مسائل پیرامون مسکن ارزان قیمت است.

ساخت خانه با پرینترهای سه بعدی
ساخت خانه با پرینترهای سه بعدی
  • منبع خبر : اسکان نیوز