فرودگاه جدید عربستان؛ اقدامی دیگر از گروه معماری فاستر
فرودگاه جدید عربستان؛ اقدامی دیگر از گروه معماری فاستر
ساخت‌وساز در فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ در عربستان سعودی آغاز شده است. این فرودگاه توسط شرکت معماری انگلیسی Foster + Partners طراحی شده و بخشی از توسعه موسوم به پروژه دریای سرخ است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، فرودگاه جدید عربستان: پروژه دریای سرخ عربستان سعودی که بلند پروازانه‌ترین پروژه جهانگردی این کشور به شمار می‌رود، شامل مجموعه‌ ۱۰۰ ویلا برای تعطیلات از سوی Kengo Kuma and Associated و یک هتل مدور و لوکس بوده که توسط گروه معماری فاستر و پارتنِر نیز طراحی شده است.

فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ نیز که با الهام گرفتن از تپه‌های شنی منطقه طراحی شده، به‌گونه‌ای است که بخشی جدایی‌ناپذیر از تجربه بازدید کنندگان که به این استراحتگاه سفر می کنند، خواهد بود. فضای داخلی مدرن و مجلل آن پر از فضای سبز و پر از نور طبیعی فراوان است و قطعا به نظر می‌رسد با زیبایی‌های گرمسیری پروژه دریای سرخ، متناسب است.

طراحی جالب فرودگاه جدید عربستان

این پروژه با الهام گرفتن از رنگ و بافت چشم‌انداز کویر، به دنبال ایجاد یک سفر آرام و لوکس از طریق ترمینال است و به یک مرکز حمل‌ونقل برای بازدیدکنندگان از طریق زمین و هوا تبدیل خواهد شد.

فرم فرودگاه نیز نتیجه الهام‌بخش محلی است. پنج غلاف با سقف‌های قوسی از تپه‌های شنی انتزاعی جدا شده‌اند و هر یک شامل سالن عزیمت با امکانات اضافی مانند رستوران‌ها و آبگرم هستند. به این ترتیب، هر غلاف به‌عنوان یک ترمینال مستقل عمل می‌کند تا بتواند از ایجاد فضاهای پرترافیک جلوگیری کرده و توازن را در محیط برقرار کند.

فرودگاه جدید عربستان
فرودگاه جدید عربستان
بخوانید:  مسابقه طراحی دروازه دانش برگزار می‌شود
  • منبع خبر : اسکان نیوز