مقابله با امضا فروشی در سازمان نظام مهندسی
مقابله با امضا فروشی در سازمان نظام مهندسی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: هیچ امضا فروشی در نظام مهندسی وجود ندارد و اگر هم تخلفی صورت گیرد به خاطر نرخ پایین تعرفه‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، امضا فروشی در نظام مهندسی: علیرضا جعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست خبری که به مناسبت روز مهندس برگزار شده بود در پاسخ به سوالات خبرنگار در رابطه با امضا فروشی گفت: در سازمان نظام مهندسی به هیچ عنوان امضا فروشی وجود ندارد اگر لغزشی هم در این رابطه رخ دهد مربوط به تعرفه پایین نظام مهندسی است، چراکه حق الزحمه مهندسان با نرخ تورم افزایش نیافته است.

او ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر مهندس در کشور وجود دارند و ممکن است در بین این تعداد از مهندسان کشور لغزشی ایجاد شود، اما هم اکنون با همکاری شورای انتظامی و نظام مهندسی استان تهران نظارت‌های خود را افزایش داده‌ایم و با کوچکترین تخلف برخورد خواهیم کرد.

این مقام مسئول توضیح داد: باید نظام مهندسی تعرفه و حق الزحمه‌های خود را افزایش دهد چرا که متناسب با نرخ تورم هیچ کدام از نرخ‌های آن‌ها در سال‌های اخیر افزایش نیافته و این خود باعث افزایش مشکلات مهندسان و معیشت آن‌ها شده است.

میر جعفری توضیح داد: مهندسان برای امضای خود ارزش قائل هستند و هیچ کدام از آن‌ها اقدام به فروش قلم خود نمی‌کنند.

درخواست رسیدگی به وضعیت مهندسان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: حق الزحمه یک سرامیک کار ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است، اما یک مهندس ناظر ساختمان با تمام گرفتاری‌ها و مسئولیت‌های سنگین بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان حق الزحمه دارد که این نرخ در شان مهندسان ساختمان نیست.

بخوانید:  آزمون ورود به حرفه مهندسان 1400 به تعویق افتاد!

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید برای نقل و انتقال ساختمان‌ها گواهینامه‌های فنی صادر شود، افزود: عدم دریافت گواهی فنی توسط مهندسان در بازه زمانی جابه جایی ملک باعث بروز مشکلات بسیار زیادی برای خریداران ملک می‌شود.

او توضیح داد: دریافت گواهی فنی در هنگام خرید و فروش و نقل انتقال خود زمینه ساز افزایش امنیت ملک و خریداران هم می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: از دستگاه‌های حاکمیتی انتظار داریم حمایت‌های لازم را انجام دهند تا با استفاده از مجریان ذی‌صلاح بتوانیم کیفیت در حوزه ساخت و ساز را افزایش دهیم.