نحوه ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان
نحوه ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان
ثبت در سامانه ملی املاک  و اسکان به صورت زیر است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، نحوه ثبت نام در سامانه ملی املام و اسکان: سامانه ملی املاک و اسکان کشور با آدرس amlak.mrud.ir جهت دریافت خوداظهاری اطلاعات مالکیت و سکونت توسط وزارت راه و شهرسازی طراحی شده و دارای اعتبار است.

نحوه ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان:

مراجعه به سایت ثبت املاک

در اولین قدم باید به سایت ثبت املاک به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کرد. برای ورود به سامانه، مالک باید شماره تلفن همراهی را که به نام خودش است، به همراه کد ملی در سامانه ثبت کند.

نمایش اطلاعات املاک کاربر

پس از درج کد ملی، فهرست املاک متعلق به آن کدملی برای کاربر نمایش داده می‌شود. اگر این اطلاعات صحیح نباشد، کاربر باید گزینه «این ملک متعلق به من نیست» را ثبت کند.

انتخاب نـوع کاربری ملک

انتخاب نوع کاربری ملک مثل مسکونی، تجاری و اداری نیز به اظهارکننده واگذار شــده است. اگر مالک در واحد مسکونی سکونت نداشته باشد، کاربر باید گزینه «شخص دیگری در آن ساکن است» را انتخاب کند.

ثبت اطلاعات زمین

دارندگان قطعات زمین ساخته نشده هم باید اطلاعات ملکی خود را وارد کنند. همچنین اگر املاکی دارید که در فهرست ارائه شده از طرف سامانه درج نشده است، گزینه «افزودن ملک جدید» را انتخاب و مشخصات آن را ثبت کنید. درصورتی که کاربر، مستاجر یا هر نوع ساکن دیگری مثل سکونت فرزندان در املاک خود دارید، باید مشخصات ساکنان ملک را در سامانه درج کنید.

بخوانید:  هنوز سلطان مسکن را ندیده ام / دلالی بانک ها در بازار مسکن