ویلا اس.پی ؛ جلوه معاصر تکنیک های سنتی معماری ایتالیا
ویلا اس.پی ؛ جلوه معاصر تکنیک های سنتی معماری ایتالیا
ویلا اس.پی (Villa SP) یک ساختمان مسکونی ۲۷۰ متر مربعی است که در مناطق سبز اطراف شهر پادوا (Padua)، یکی از شهرهای کشور ایتالیا (Italy) ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،ویلا اس.پی ؛ مهم ترین ویژگی این ویلا احترامی است که به محیط طبیعی پیرامون خود دارد؛ البته نبایستی ناگفته بماند که فرم و تکنیک های ساخت ویلا اس.پی (Villa SP) کاملا برآمده از قلب معماری سنتی کشور ایتالیاست! در ادامه ی مطلب، تلاش خواهیم کرد شما را با مهم ترین ویژگی های طراحیویلا اس.پی (Villa SP) آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید!

ویلا اس.پی
ویلا اس.پی | Villa SP
ویلا اس.پی

کار طراحی و اجرای ویلا اس.پی بر عهده ی تیمی از معماران استودیوی معماری depaolidefranceschibaldan (مستقر در کومونه فیسو دآرتیکو واقع در استان ونیز ایتالیا) بوده است؛ آن ها این پروژه را در سال ۲۰۱۹ میلادی به بهره برداری رساندند. هدفی که تیم معماران این پروژه دنبال می کردند، ساده اما باارزش بود! آن ها به دنبال ایجاد یک حجم معمارانه ی بی نقص اما در عین حال، فروتنانه بودند.

ویلا اس.پی
ویلا اس.پی | Villa SP
ویلا اس.پی
ویلا اس.پی

جالب است که بدانید تمامی فضاهای مورد نیاز مالکین این ویلا اس.پی در یک طبقه جای گرفته است! پس ویلا SP هیچ تضادی با چشم انداز روستایی پیرامون خود ندارد. این همخوانی، می تواند زمینه ساز برقراری یک دیالوگ موثر و سازنده میان خانه و محیط طبیعی پیرامون نیز باشد!

ویلا اس.پی
ویلا اس.پی

متریال ویلا اس.پی

پالت متریال ویلا اس.پی (Villa SP) از دو عنصر اصلی و قابل توجه تشکیل شده است؛ یکی از این دو عنصر، متریال آجر می باشد! اگر به تصاویر منتشر شده از پروژه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که دیوارهای خارجی با کمک آجر برپا شده اند.

از سوی دیگر، گچ، یکی دیگر از متریال های پرتکرار در این ساختمان به شمار می آید. با کمک این دو عنصر، ویلا به دو بخش تقسیم شد؛ یک بخش شمالی و یک بخش جنوبی! بخش جنوبی ویلا اس.پی (Villa SP)، پاسیوی ورودی را در خود جای داده است. اما ستاره ی بخش شمالی، یک ایوان است! ایوانی که می تواند فضاهای داخلی را به چشم انداز سرسبز منطقه و حتی زمین های زیر کشت اطراف شهر پادوا (Padua) متصل نماید.

ویلا اس.پی
ویلا اس.پی | Villa SP
ویلا اس.پی

از سوی دیگر، اتاق های اصلی ویلا اس.پی (Villa SP) بر روی محور شمالی–جنوبی سایت پروژه جانمایی شده اند؛ یعنی بر روی خطی که از پاسیوی ورودی آغاز می شود و به ایوان جادویی خانه ختم خواهد شد…

چنانچه به یاد داشته باشید در ابتدای متن به فرم و تکنیک های سنتی ساخت ویلا اس.پی (Villa SP) و توجه آن به معماری ایتالیا اشاره کردیم! این شیوه ی تقسیم بندی سایت پروژه و عملکردهای داخلی، یکی از مهم ترین نشانه ها برای اثبات ادعای ماست! چرا که این نوع از تقسیم بندی، نخستین بار در اوایل قرن نوزدهم میلادی در کشور ایتالیا (Italy) رواج پیدا کرد.

سایت پلان
مقطع طولی
نمای شرقی
نمای غربی
نمای جنوبی

Villa SP ویلا اس.پی

Padua, Italy

Architects: Depaolidefranceschibaldan Architetti

Lead Architects: Alessandro de Paoli, Mirco de Franceschi, Elisabetta Baldan, Marco Sartori

Area: ۲۷۰ m²

Year: ۲۰۱۹

Structural Engineer: Sandro Vanin

Mechanical Engineer: Giuseppe Giunta

Visualization: Daniele Volpato

Model: Margherita Vegro, Andrea Grigoletto, Marco Turcato

Photographs: Alessandra Bello

  • منبع خبر : آبگینه