اصلاح فرایند صدور پروانه ساختمانی
اصلاح فرایند صدور پروانه ساختمانی
با توجه به هوشمندسازی پروانه ساختمانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، از اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی به منظور سرعت بخشی به درخواست متقاضیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،عبدالرضا گلپایگانی در این باره گفت: در راستای تسهیل امور متقاضیان صدور پروانه ساختمانی و هم چنین افزایش میزان رضایت شهروندان، فرآیند صدور هوشمند پروانه ساختمانی توسط اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه این معاونت اصلاح شد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه هدف ما کاهش زمان صدور پروانه و توسعه خدمات الکترونیک شهرسازی است، افزود: فرآیند اصلاح شده صدور پروانه از ۲۶ بهمن ماه ۹۸ در سامانه شهرسازی اعمال شده است.
وی تأکید کرد: در این فرآیند پروانه شهرسازی در چارچوب ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران و به استناد پاکت حجمی و جدول سطح و سطوح ارائه شده توسط مهندس طراح ساختمان صادر می شود.
گلپایگانی گفت: هم چنین در این فرآیند نیاز به بارگذاری نقشه معماری و استعلاماتی هم چون سازمان آتش نشانی و فضای سبز نیست و پس از دریافت عوارض قانونی برای دریافت پروانه ساخت با مهلت دوساله، پروانه صادر می شود.
وی افزود: در این روند ارائه کلیه نقشه های ساختمانی اعم از معماری، سازه، پایدارسازی گود، تأسیسات مکانیکی و برقی الزامی است و باید کلیه ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در زمان دریافت پروانه ساخت رعایت شده باشد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: چنانچه در فرآیند صدور پروانه ساخت، نقشه معماری بارگذاری شده در چارچوب ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با جدول سطح و سطوح پروانه شهرسازی اختلاف داشته باشد، عوارض نهایی بر اساس نقشه تأیید شده جدید محاسبه می شود و ما به التفاوت آن به قیمت روز دریافت می شود.
بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گلپایگانی ادامه داد: هم چنین امکان صدور مجوز تخریب بنای موجود با نظر مهندس ذیصلاح در سامانه شهرسازی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه هدف ما تسهیل فرآیند ساخت و ساز متقاضیان است، گفت: امکان صدور پروانه تخریب پس از صدور پروانه شهرسازی و به موازات فرآیند صدور پروانه ساخت ایجاد شده است.

بخوانید:  افزایش 300درصدی هزینه صدور پروانه ساختمان!