ایده های طراحی آشپزخانه برای افراد خلاق
ایده های طراحی آشپزخانه برای افراد خلاق
طراحی و دکوراسیون آشپزخانه مانند دیگر قسمت‌های خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی از افراد تصور می‌کنند که دکوراسیون آشپزخانه خیلی جای کار برای طراحی ندارد، درصورتی که شما به کمک ایده‌ های طراحی آشپزخانه می‌توانید ظاهر آشپزخانه فعلی خود را تغییر دهید.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، بدون شک به کار بردن ایده های طراحی آشپزخانه می‌تواند به زیباتر شدن منزل شما شما کمک کند. امروزه آشپزخانه ها براساس نوع سبک و سلیقه صاحب خانه طراحی می‌شوند و می توان آن را به شکل مدرن، کلاسیک و یا سنتی طراحی نمود.

انواع سبک ها در طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه به سبک مینیمالیسم:

استفاده از ایده های مینیمال می تواند از بهترین راهکارها در طراحی آشپزخانه باشد. نکته کلیدی در انجام این کار استفاده از متریال طبیعی می باشد. استفاده از متریال طبیعی در عین سادگی می تواند نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه ایجاد نماید.

سبک مینیمالیسم اعتقاد به ساده گرایی در عین شیک و منحصربفرد بودن دارد. در این سبک معمولا از رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و مشکی استفاده می شود. می توان برای کاهش سردی این رنگ ها از یک یا دو المان تزئینی با رنگ های مختلف نیز استفاده نمود

طراحی آشپزخانه به سبک صنعتی:

استفاده از ایده‌های سبک صنعتی می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی آشپرخانه باشد. برای مثال این امکان وجود دارد که از آجر برای طراحی دیوار غالب استفاده نمایید. استفاده از یک جزیره در ابعاد بزرگ نیز از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه های اپن مورد استفاده قرار دهید. به کارگیری چوب نیز از جمله راهکارهایی است که می توانید در این زمینه بکار برید.

طراحی آشپزخانه به سبک مدرن:

از ویژگی‌های بارز طراحی سبک مدرن، سادگی می باشد. استفاده از ایده های منحصر به فرد نکته مهمی است که باید در طراحی سبک مدرن به آن توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از کانتر سنگ مرمر یا کوارتز می تواند ایده خوبی برای استفاده در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن باشد.

استفاده از ایده های سبک مدرن در طراحی آشپزخانه کوچک می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه نیز کمک کند. استفاده از ایده های تزئینی ساده و در کنار آن به کارگیری المان هایی که از رنگ متالیک در طراحی آن ها استفاده شده است، می تواند ایده خوبی برای طراحی آشپزخانه های کوچک باشد.

ایده های طراحی آشپزخانه

  • طراحی آشپزخانه بزرگ

بدون شک طراحی آشپزخانه های بزرگ نسبت به انواع کوچک تر آن ها آسان تر می باشد. اگر فضای آشپزخانه بزرگ باشد، به شما این امکان را می دهد که به راحتی از فضای آن برای آشپزی و هم نشینی با خانواده استفاده کنید.

در طراحی آشپزخانه های بزرگ این امکان برای شما وجود دارد که از رنگ های تیره برای طراحی آشپزخانه استفاده نمایید، چرا که انجام این کار باعث ایجاد هرج و مرج در فضای آشپزخانه نخواهد شد.

  • طراحی آشپزخانه کوچک:

اگر شما در دسته افرادی هستید که آشپزخانه ای کوچک در اختیار دارید، بدون شک به مشکلاتی که در هنگام طراحی آن ممکن است برای شما پیش آید، واقف هستید. طراحی آشپزخانه کوچک نسبت به آشپزخانه بزرگ با چالش بیش تری رو به رو می باشد و در انتخاب المان و اجرای طراحی آن باید هوشمندانه عمل کنید.

آن چه در طراحی آشپزخانه کوچک حائز اهمیت می باشد، ایجاد فضایی باز و به دور از هرج و مرج می باشد. استفاده از تنها یک رنگ در طراحی آشپزخانه های کوچک نکته مهمی است که می تواند در اجرای این ایده کمک کند.

  • طراحی آشپزخانه لوکس:

طراحی یک آشپزخانه بزرگ و لوکس یکی از سخت ترین طراحی ها در دکوراسیون داخلی تلقی می شود. طراحی یک آشپزخانه لوکس چیزی فراتر از انتخاب کابینت و کانتر گران قیمت می باشد و با شروع انجام این کار به طور قطع متوجه این مساله خواهید شد.

زمانی که به دنبال انتخاب کابینت لوکس هستید، بهتر است بیش ترین بودجه ای که می توانید برای انجام این کار صرف کنید را در نظر بگیرید. در طراحی آشپزخانه های لوکس، استفاده از کابینت های لوکس اولین نکته ای است که باید در ایجاد تغییر در آشپزخانه در نظر داشته و از انواع با کیفیت، بادوام و لاکچری استفاده کنید.

بخوانید:  طراحی آشپزخانه کوچک؛ بیشترین ایده‌‌ها برای کمترین فضا!

نکات مهم در خصوص ایده های طراحی آشپزخانه

  • انتخاب کابینت مناسب:

مهم ترین نکته ای که در طراحی آشپزخانه باید به یاد داشته باشید، انتخاب کابینت مناسب می باشد. کابینت از جمله مهم ترین المان هایی است که در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد و انتخاب صحیح آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

امروزه انواع مختلفی از کابینت ها که در ساخت آن ها از متریال متفاوت استفاده شده و در قیمت های مختلف قابل خریداری هستند، وجود دارند. برای مثال انواع کابینت های چوبی، هایگلاس، ممبران و ام دی اف از جمله کابینت هایی هستند که می توانید در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید.

  • انتخاب کفپوش مناسب:

استفاده از یک کفپوش مناسب در طراحی آشپزخانه کوچک می تواند نکته مهم و حائز اهمیتی باشد. استفاده از کفپوشی که از رنگ های سیاه و سفید در طراحی آن استفاده شده است، نه تنها در زیبا سازی فضای آشپزخانه، بلکه در ایجاد بافت در این فضا نیز می تواند به شما کمک کند. استفاده از چنین کفپوشی در انواع طراحی ها امکان پذیر می باشد و می توان در کنار سایر رنگ ها از آن استفاده کرد.

  • انتخاب سینک مناسب:

انتخاب سینک مناسب نیز از جمله عوامل تاثیرگذار در زیبایی آشپزخانه محسوب می شود. سینک ظرفشویی نواع مختلفی داشته و شما می توانید با توجه به سبک طراحی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

ایده های طراحی آشپزخانه برای افراد خلاق

استفاده از ایده های خلاقانه نیز می تواند در ایجاد فضایی زیبا به شما کمک کند. برای مثال به این منظور می توانید از جزیره ای با طراحی متفاوت و منحصربفرد استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که بهتر است در اجرای ایده های خلاقانه نیز استفاده از رنگ ها و بافت ساده را درنظر داشته باشید. استفاده از ایده های خلاقانه می تواند در شخصی سازی فضای آشپزخانه اپن به شما کمک کند.

طراحی دیوار بین کابینتی

به کارگیری یک طراحی مناسب برای دیوار بین کابینتی می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی آشپزخانه هایی باشد که از رنگ سفید در آن ها استفاده شده است. به این منظور می توانید از انواع رنگ ها استفاده نمایید.

برای مثال رنگ خاکستری می تواند گزینه ای مناسب برای انجام این کار باشد. استفاده از کاشی شیشه ای خاکستری رنگ در جهت طراحی دیوار بین کابینتی می تواند ایده خوبی باشد. استفاده از این کاشی در کنار رنگ سفید بدون شک نمای زیبایی ایجاد می کند.

استفاده از المان های متالیک

می توان از کاشی های متالیک که در طراحی دیوارپوش بین کابینتی از آن استفاده می شود، استفاده نمایید. به کارگیری این ایده بدون شک نمای بسیار متفاوتی ایجاد می نماید و می تواند به نقطه کانونی در طراحی آشپزخانه تبدیل شود. استفاده از کاشی هایی با این ویژگی می تواند با بازتاب نور باعث ایجاد فضایی روشن تر در آشپزخانه شود.

استفاده از گیاهان طبیعی

استفاده از المان های طبیعی مانند گیاهان در طراحی آشپزخانه ای که از رنگ سفید در آن استفاده شده است، می تواند فضایی سرزنده ایجاد کرده و از ایجاد یکنواختی در فضای آشپزخانه جلوگیری به عمل آورد. استفاده از این ایده می تواند در جهت القای رنگ به فضای آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ آمیزی دیوارها

رنگ آمیزی دیوارها با استفاده از یک رنگ جدید و متفاوت می تواند ایده ای مناسب برای ایجاد تغییر در آشپزخانه شود. این ایده نیز یکی از مقرون به صرفه ترین ایده هایی است که می توان مورد استفاده قرار داد. انتخاب رنگ مناسب باید با توجه به رنگ سایر المان ها صورت پذیرد.

استفاده از تابلوهای رنگی

استفاده از انواع تابلوهایی که در طراحی آن ها از رنگ های مخلتف، شاد و سرزنده استفاده شده است، نمای متفاوتی در آشپزخانه ایجاد می کند. استفاده از انواع تابلوهایی که از رنگ های مکمل در آن ها استفاده شده است، باعث ایجاد نمایی چشمگیر در آشپزخانه می شود.

  • منبع خبر : ساختمان چی