تسهیلات طرح بازآفرینی شهری افزایش یافت!
تسهیلات طرح بازآفرینی شهری افزایش یافت!
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به افزایش تسهیلات تبصره ای طرح بازآفرینی شهری، گفت: در طرح بازآفرینی شهری همت آباد با تجمع ۲۳ واحد مسکونی با کیفیت نامرغوب، ۷۲ واحد مسکونی با کیفیت مرغوب ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، مهدی عبوری افزایش تسهیلات طرح بازآفرینی شهری: امروز (پنجشنبه-۳۰ اردیبهشت ماه) در آیین افتتاح و بهره برداری از فاز اول پروژه بازآفرینی شهری محله همت آباد اصفهان با مشارکت مردم، اظهار کرد: یکی از پروژه های موفق بازآفرینی در سطح کشور، همت آباد است که با اعتماد اهالی آن به تعاونی این مجموعه، امروز شاهد بهره برداری از فاز اول طرح بازآفرینی شهری در این محله هستیم.

وی با بیان اینکه در این پروژه شاهد برگشت کیفیت زندگی با محوریت توسعه محله هستیم، افزود: در طرح بازآفرینی شهری همت آباد با تجمع ۲۳ واحد مسکونی با کیفیت نامرغوب، شاهد تبدیل آن به ۷۲ واحد مسکونی با کیفیت مرغوب هستیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه با مصوبه هیات وزیران تسهیلات تبصره ای در بافت های ناکارآمد افزایش یافته است، گفت: تسهیلات طرح بازآفرینی شهری از ۶۰ میلیون به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته، از سوی دیگر رقم ودیعه مسکن در این طرح از ۲۰ میلیون به ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با دستور وزیر راه و شهرسازی برای تامین ۱۵ هزار متر مربع زمین جدید در کنار این ساختمان اعتبار به شکل تنخواه در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار می گیرد، تا برای ساخت مجموعه های دیگر و بازآفرینی، دغدغه تامین زمین را در این تعاونی و دفاتر تسهیلگری نداشته باشیم.

بخوانید:  لزوم ارائه وام‌ ارزان‌قیمت خرید مسکن

عبوری درباره طرح بازآفرینی شهری در ایران تاکید کرد: این طرح به شکل پایلوت در دیگر مناطق بازآفرینی شهری در کشور اجرا خواهد شد.