فروشگاه اپل تایلند؛ برنده جایزه آرک دلی سال ۲۰۲۱
فروشگاه اپل تایلند؛ برنده جایزه آرک دلی سال ۲۰۲۱
فروشگاه اپل تایلند در قلب یکی از شاخص ترین مراکز شهری بانکوک (Bangkok) قرار گرفته است و به عنوان یکی از برندگان جایزه آرک دلی سال 2021 توسط وب سایت پرمخاطب آرک دلی انتخاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، فروشگاه اپل تایلند: امروز به پایتخت کشور تایلند (Thailand)، یعنی شهر بانکوک (Bangkok) سفر خواهیم کرد! تصمیم گرفته ایم که این سفر کوتاه را به معرفی و بررسی متفاوت ترین فروشگاه اپل در کشور تایلند یعنی Apple Central World Bangkok اختصاص دهیم. در ادامه ی این مطلب، شما را با جزئیات بی نظیر طراحی فروشگاه سنترال ورلد اپل آشنا خواهیم کرد.

فروشگاه اپل تایلند در قلب یکی از شاخص ترین مراکز شهری بانکوک (Bangkok) قرار گرفته است. درست به همین دلیل، امید آن می رود که در آینده ای نزدیک به یکی از نقاط تمرکز اجتماعی شهر تبدیل شود! از سوی دیگر کمپانی معماری فاستر و شرکا به عنوان طراح این فروشگاه جدید و منحصر به فرد، امیدوار است پروژه سنترال ورلد اپل به مرکزی برای برپایی جشن های سالانه ی بانکوک تبدیل شود!

اگر درباره موقعیت دقیق فروشگاه اپل تایلند کنجکاو باشید، بایستی بگوییم که در انتهای جنوبی میدان سنترال ورلد (Central World) شهر بانکوک (Bangkok) واقع شده است. نکته ی جالبی که در هنگام بررسی موقعیت جغرافیایی این فروشگاه به چشم می خورد، دسترسی فراگیر آن به مسیرهای پیاده روی و همچنین حمل و نقل عمومی است.

طراحی جذاب متفاوت ترین فروشگاه اپل تایلند

مهم ترین مشخصه ی فروشگاه اپل تایلند دو طبقه ی سنترال ورلد اپل، حجمی مخروطی شکلی است که از سطح زمین آغاز می شود و تا سقف ساختمان امتداد می یابد. چوب و شیشه، دو متریال غالب در طراحی و ساخت این ساختمان جذاب به شمار می آیند.

بخوانید:  جایزه معماری نوبل 2021 به چه کسی می‌رسد؟

استفاده ی خلاقانه از بلوط سفید اروپایی، جلوه ی درخشانی به این واحد تجاری بخشیده است! از دیگر سو، تیم طراحی با استفاده ی گسترده از متریال شیشه در نمای ساختمان، توانسته اند مناظر دراماتیک، جذاب و سرسبز شهر بانکوک (Bangkok) را در مقابل چشم مشتریان و بازدیدکنندگان بگسترانند.

برای اتصال دو طبقه ی فروشگاه اپل به همدیگر، از یک راه پله ی منحصر به فرد استفاده شده است. معماران ساختار اصلی این راه پله ی مارپیچ را با کمک فولاد ضدزنگ طراحی کرده اند. البته در اینجا، ذکر یک نکته ضروری به نظر می رسد که فولاد به کار رفته در ساختار راه پله ی پروژه Apple Central World Bangkok ، به قدری صیقل خورده است که بالاترین حد بازتابندگی را از خود نشان می دهد! به همین دلیل، درست همانند یک اثر هنری چشم نواز و ارزشمند، در میانه ی فروشگاه خودنمایی می کند.

فروشگاه اپل تایلند
  • منبع خبر : archdaily.com