نکات مهم در هنگام خرید بتن آماده
نکات مهم در هنگام خرید بتن آماده
آیا به خرید بتن آماده فکر می کنید؟ پس باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. بتن آماده می تواند روشی کارآمد برای سرمایه گذاری در اجرای پروژه های ساختمانی باشد. این مهم در زمان و هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی می کند و باعث می شود سازه با سرعت بیشتر و هزینه پایین تری اجرا شود؛ اما مهم است افراد در زمان خرید بتن آماده به برخی نکات مهم توجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، راهنمای خرید بتن آماده:

 کیفیت بتن آماده مهم است

کیفیت یکی از نکات مهم در هنگام خرید بتن می باشد. از آن جا که بتن برای ساخت و ساز استفاده می شود، کیفیت آن تاثیر مستقیم بر کیفیت نهایی ساختمان دارد. تولید بتن با کیفیت، نیازمند داشتن تجهیزات به روز و پیشرفته در کارخانه تولید کننده، استفاده از مواد درجه یک مانند سیمان و سنگدانه و همچنین دانش فنی تولید این محصول است.

انتخاب نوع بتن مهم است

اندازه و فرکانس کار مستقیماً بر اندازه بتن آماده تأثیر می گذارد و اندازه درام میکسر از اهمیت حیاتی برخوردار است. قبل از خرید بتن، در نظر بگیرید که برای چه پروژه هایی از آن استفاده می کنید. این باعث می شود بتوانید نوع و ویژگی های بتن مورد نظر خود را به درستی به تولید کننده بتن بگویید.

مهم است متراژ بتن و نیازهای مربوط به پروژه مانند مقاومت فشاری، تیپ سیمان، افزودنی ها، مقدار اسلامپ و موارد دیگر را در نظر بگیرید. انتخاب نوع سیمان مهم است زیرا سیمان هم در قیمت نهایی بتن و هم در کیفیت نهایی محصول تأثیر گذار است. شناخت نوع سیمان برای سفارش بتن آماده بسیار مهم است.

کارخانه بتن مناسب را انتخاب کنید

انتخاب کارخانه مناسب یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید بتن آماده است. یک کارخانه خوب تولید بتن باید دارای جدیدترین تجهیزات به روز، پرسنل کارآزموده، سیستم تولید و حمل و نقل مجهز باشد. نام و شهرت کارخانه بتن مهم است اما این ویژگی ها و خدمات کارخانه است آن را نسبت به دیگران متمایز می کند.

بخوانید:  نحوه بتن ریزی در هوای گرم چگونه است؟

انتخاب یک کارخانه بتن در نزدیکی پروژه می تواند به صرفه جویی در هزینه حمل بتن توسط کامیون میکسر کمک کند. به موقع رسیدن بتن به محل کارگاه بسیار مهم است، تأخیر در بتن ریزی ممکن در فرآیند اجرای پروژه خلل ایجاد کند. همچنین، بررسی تجهیزات پمپ بتن نیز مهم است. اگر پروژه شما در یک کوچه تنگ و باریک قرار دارد، تجهزات پیشرفته پمپ بتن می تواند راهگشای مشکل باشد. این مورد را نیز از کارخانه بتن جویا شوید.

 زمان دقیق بتن ریزی را مشخص کنید

زمان دقیق بتن ریزی بسیار مهم است زیرا هرگونه تأخیر باعث کاهش مزایای بتن آماده می شود. بتن از کارخانه با برنامه ریزی صحیح از نظر گیرش و خصوصیات بتن به محل کارگاه اعزام می شود، بنابراین کامیون میکسر باید سَر ساعت بتن را پمپ کند. به محض ورود راننده باید در محل و آماده کار باشید. این بدان معنی است که شما باید با دقت برنامه ریزی کنید.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین