فرانسه پربازدیدترین کشور جهان در سال ۲۰۲۰ شد
فرانسه پربازدیدترین کشور جهان در سال ۲۰۲۰ شد
گردشگران به دلایل زیادی به کشور فرانسه سفر می‌کنند که از آن جمله داشتن شهرهای تاریخی و جاذبه‌های توریستی، وسایل نقلیه عمومی آسان و سریع، هنر و فرهنگ تاثیرگذار و امکان بازدید از فستیوال‌های جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، طبق رتبه بندی اخیر سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (United Nations World Tourism Organization)، فرانسه با داشتن ۸۹.۴ میلیون گردشگر در سال، لقب پربازدیدترین کشور جهان را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۰۰ میلیون نفر، فرانسه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند و موضوع قابل توجه این که سال گذشته صنعت توریست ۶۲ میلیارد دلار برای این کشور درآمد داشت.

در سال ۲۰۲۴ میلادی که شهر پاریس میزبان بازی‌های المپیک خواهد بود، تعداد بازدیدکنندگان این کشور بسیار بیشتر خواهد شد.، اما چه ویژگی‌هایی باعث شده تا فرانسه در جایگاه نخست پربازدیدترین کشور جهان قرار گیرد؟

کدام جاذبه های گردشگری فرانسه در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است؟

کشور فرانسه جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و ۴۰ مورد از آنها در لیست فهرست میراث جهانی ثبت شده است. این جاذبه‌ها شامل بناهای رومی مانند پل پونت دوگارد (Pont du Gard)، پارک و باغ ورسای، کلیسای شارتر، کلیسای جامع آمیان (Amiens Cathedral)، کلیسای بورژ (Bourges Cathedral) و شهرهای مذهبی و زیبای کارکاسون (Carcassone) و البی (Albi) است. این مکان‌های دیدنی به بازدید کنندگان کمک می‌کنند تا بازدید از فرانسه را بهتر برنامه‌ریزی کرده و بیشتر بر روی این مناطق متمرکز شوند.

ثبت آشپزی فرانسوی در فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو

هنر آشپزی، بخشی از میراث و فرهنگ مردم فرانسه محسوب می‌شود و همواره ذوق و احترام خاصی در مورد غذا در کشور فرانسه وجود دارد که بازدید کنندگان را به سوی آن جذب می‌کند. اهمیت این موضوع تا جایی است که آشپزی فرانسوی در سال ۲۰۱۰ به فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو اضافه شد. اکنون مدت‌ها است که شهر “لئون” به خاطر غذاهای فوق‌العاده خود شهرت زیادی پیدا کرده و به تازگی شهر بوردو نیز مورد توجه قرار گرفته است. هر منطقه از این شهر، روش پخت و ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود را دارد.

وسایل نقلیه عمومی آسان و سریع

یکی از دلایل پربازدیدترین کشور جهان شدن فرانسه، دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی است. قطارهای سریع‌السیر( (TGV، نقاط مختلف این کشور را در مدت چند ساعت به یکدیگر متصل می‌کند. امروزه مسافت بین شهرهای پاریس و بوردو را با استفاده از قطارهای تندرو، فقط می‌توان به مدت دو ساعت طی کرد. این قطارها بسیار سریع بوده و حمل و نقل را آسان کرده‌اند به طوری که مردم می‌توانند برای رفتن به محل کار خود، این مسافت را هر روز طی کرده و از بوردو به پاریس بروند. خطوط محلی قطارها نیز به شکل زیگزاک، مناطق مختلف را به یکدیگر وصل می‌کنند. علاوه بر این برای رفت و آمد آسان‌تر افراد می‌توانند از پروازهای داخلی نیز کمک گرفته و از قسمت‌های مختلف کشور فرانسه در مدت زمانی کوتاهی بازدید کنند.

پربازدیدترین کشور جهان

هنر و فرهنگ فرانسه

کشور فرانسه، زادگاه هنرمندان بزرگی نظیر سزان (Cézanne)، مونه، و ماتیس (Matisse) است و جاذبه‌های فرهنگی زیبایی مانند موزه لوور، برج ایفل و گراند پله را در خود جا داده است. بعضی افراد برای بازدید از بناهای دیدنی و معروف این کشور و عده‌ای دیگر برای فستیوال‌های فرهنگی آن مانند روز باستیل و جشن ماردی گرا (Mardis Gras) به فرانسه سفر می‌کنند.

بخوانید:  شهر دوستدار کودک چیست و چه جایگاهی در ایران دارد؟

علاوه بر این، هشت کشور به فرانسه دسترسی مستقیم داشته و انگلستان نیز از طریق آبراه‌ها و کانال‌ها به این کشور متصل می‌شود. این موضوع باعث شده است تا مردم به راحتی بتوانند به این کشور سفر کنند و برای بازدید از آن فقط چندین ساعت راه را طی کنند.

فستیوال کن فرانسه

هر سال در ماه می، بهترین‌های صنعت فیلم سازی جهان به منظور شرکت در فستیوال بین‌المللی کن به این شهر زیبا که در ساحل زیبای فرنچ ریویرا قرار گرفته است سفر می‌کنند همچنین پیست”وال دی‌ای زر” که در جنوب شرق فرانسه نزدیک مرز ایتالیا قرار دارد، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان است. این پیست میزبان مسابقات اسکی مردان در دو رشته اسکی در سراشیبی و اسکی سرعت در المپیک زمستانی سال ۱۹۹۲ بود.

شهر قدیمی لئون فرانسه

شهر قدیمی لئون، بزرگترین ناحیه در فرانسه محسوب می‌شود که از دوران رنسانس باقی مانده است همچنین شهر قدیمی لئون، اولین ناحیه در فرانسه بوده که تحت پوشش قوانین حفاظت از بناهای فرهنگی قرار گرفته است. از دیگر جاذبه های گردشگری فرانسه، شهر “بونی فاسیو” در جنوب شرقی منطقه جزیره‌ای کورسیکا است. ساحل نزدیک این شهر از صخره‌های سنگ آهکی و گچی سفید تشکیل شده که به اقیانوس شکل غیر عادی داده‌اند. فرآیند فرسایش نیز صخره‌ها را به عقب رانده به گونه‌ای که به نظر می‌رسد ساختمان‌ها به در حال آویزان شدن از لبه صخره‌ها است.

پربازدیدترین کشور جهان
پربازدیدترین کشور جهان
  • منبع خبر : ایمنا