کابینت نئو کلاسیک؛ تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک
کابینت نئو کلاسیک؛ تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک
کابینت نئو کلاسیک در واقع نسل جدید کابینت آشپزخانه کلاسیک است که طراحی ساده تری نسبت به کابینت کلاسیک دارد و از ویژگی های کابینت مدرن بهره می برد اما چهارچوب اصلی و اساس سبک کابینت همان سبک کلاسیک است با کمی تغییرات و حرکت به سمت مدرنیته.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، کابینت نئو کلاسیک: طرح‌ها و مدل‌های کابینت آشپزخانه ، روز به روز در حال گسترش است و ما هر روزه با انواع متنوع‌تر و کارآمدتر کابینت آشپزخانه مواجه می‌شویم. کابینت مدرن و کابینت کلاسیک ، دو سبک اصلی در طراحی کابینت آشپزخانه هستند و هر کدام طیف علاقمندان خاص خود را دارند. طراحان و دیزاینرهای دکوراسیون منزل، از آمیختگی و ترکیب این دو سبک کابینت ، نوعی دیگری از کابینت‌ها را ارائه داده‌اند که به کابینت نئو کلاسیک معروف است.

سبک نئوکلاسیک به معنای استفاده از سبک کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن است ؛ به این معنی که شما کابینتی با ویژگی‌های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است.

دکوراسیون سبک نئوکلاسیک، در قرن ۱۸ و ۱۹ در اروپا متداول شد و بسیار پرطرفدار شد و از آن روز تا امروز نیز، جزو سبک‌های میانه و بسیار زیبا در دکوراسیون داخلی منزل به حساب می‌آید.

انواع کابینت نئو کلاسیک

کابینت آشپزخانه انزو:

کابینت انزو (کابینت نئوکلاسیک) برای اولین بار توسط شرکت zentique آمریکا در نیوجرسی تولید شد. در واقع می‌شود گفت که انزو، نام برند محصول تولیدی این شرکت است؛ که برای اولین بار توسط وارد کنندگان ایتالیایی وارد ایران شد. و با توجه به قیمت بالای کابینت های وارداتی، تولید کنندگان ایرانی اقدام به تولید این کابینت در ایران کردند.

کابینت آشپزخانه پولیشی:

یکی از محبوب ترین مدل های کابینت آشپزخانه کابینت پولیشی است لیکن این محصول بسیار جذاب ترکیبی از کابینت کلاسیک حکاکی شده در کنار رنگ پولیشی براق مشابه هایگلاس سفید است و اصطلاحا تلفیقی از کابینت های مدرن و کلاسیک است. استفاده از رنگ پولیشی در این مدل باعث براق بودن درب کابینت ها شده است.

مزایای کابینت نئو کلاسیک

  • کابینت نئو کلاسیک  از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است و عمر طولانی دارد.
  • تلفیقی از کابینت کلاسیک و مدرن است و جزو جدید ترین محصولات موجود در بازار است.
  • قابلیت تنظیف راحت به دلیل استفاده از رنگ پلی اورتان.
  • وجود رنگ های براق در کابینت های سی ان سی شده فقط در سبک نئوکلاسیک و کابینت پولیشی دیده میشود.

معایب کابینت نئو کلاسیک

  • در این سبک اگر از رنگ نامرغوب استفاده شود ممکن است رنگ کدر شود یا لب پر شدن رنگ امری بدیهی است، پیشنهاد می‌کنم از مراکز معتبر و شناخته شده خرید کنید تا با مشکلاتی از این دست رو به رو نشوید.
  • این کابینت نسبت به اشیا تیز و برنده آسیب پذیر است.
  • این کابینت نسبت به رطوبت حساس است.
  • تولید این سبک کابینت چه از نظر حکاکی ها چه از نظر نوع رنگ بسیار حساس و آسیب پذیر است و ساخت این محصول از عهده کارگاه های کابینت سازی کوچک خارج است، زیرا به دلیل عمق زیاد ابزار خوردگی ها نوع دستگاه سی ان سی نیز اهمیت ویژه ای دارد.
  • اگر درب کابینت آسیب دیده شود امکان ترمیم و رنگ آمیزی مجدد وجود ندارد.
بخوانید:  کابینت پلی گلاس چیست و بهترین ویژگی‌های آن کدامند؟

تفاوت کابینت کلاسیک با نئو کلاسیک چیست؟

در واقع شباهت های سبک کلاسیک و نئو کلاسیک بیشتر از تفاوت هایشان است، کابینت کلاسیک و نئو کلاسیک هر دو از اجزا کوچکی تشکیل شده اند که شامل تاج، زیر چراغ، ستون ها، درب های حکاکی شده و جنس و متریال آنها ارتباط مستقیم با سبک و سیاق آن محصول دارد. بله حدستان درسته این اجزای کوچک تایین میکنند که کابینت نئو کلاسیکه یا کلاسیک. علاوه بر این موضوع نوع رنگ کابینت هم نکته تایین کننده بعدی ماست برای مثال در کابینت نئو کلاسیک از رنگ های پوششی و پولیشی و در کابینت کلاسیک از رنگ های پلی استر و پلی اورتان استفاده می شود. البته جدا از نوع رنگ شکل ظاهری تاج، زیر چراغ، فرم حکاکی و ابزار درب ها، شکل ظاهری ستون ها از نکات تایین کننده هستند. همچنین تفاوتهایی دیگری دارند از قبیل:

  • طراحی ساده تر نسبت به سبک کلاسیک
  • قیمت ارزان تر نسبت به کابینت چوبی کلاسیک
  • نگهداری و تمیزکاری آسان تر در مقایسه با کابینت های منبت کاری شده
  • مدرن تر و بروز تر از کابینت آشپزخانه کلاسیک

قیمت کابینت نئو کلاسیک

گزینه‌های مختلفی در قیمت کابینت آشپزخانه دخیل هستند که هر کدام می‌توانند قیمت تمام شده‌ی کابینت را افزایش یا کاهش دهند. به عنوان مثال، هر چه طرح ایجاد شده بر روی کابینت بیشتر باشد، طبیعتا قیمت کابینت افزایش خواهد یافت و یا هر چه متریال پایه‌ی آن با ارزش‌تر باشد، قیمت کابینت افزایش خواهد یافت. 

کابینت نئو کلاسیک تمام چوب، به دلیل استفاده از چوب طبیعی، در زمره‌ی کابینت‌های گرانقیمت است. هر چه مدل و طرح‌های ایجاد شده بر روی کابینت چوبی بیشتر باشد، قیمت آن افزایش خواهد یافت. همچنین نوع درختی که چوب از آن تهیه شده نیز در قیمت کابینت نقش دارند. به عنوان مثال، کابینت‌های چوب گردو یا چوب گیلاس از کابینت‌های چوب روسی گرانقیمت‌تر هستند.