عجیب‌ترین خانه‌های جهان که شما را شگفت‌زده می‌کنند
عجیب‌ترین خانه‌های جهان که شما را شگفت‌زده می‌کنند
اصولاً هر چیز عجیب و شگفت انگیزی برای انسان جذاب و دلرباست. عجیب‌ترین خانه‌های جهان برگرفته از خلاقیت انسان‌هاست. خلاقیتی که بعضا در مواجهه با محدودیت و نیازها شکوفا شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، عجیب‌ترین خانه‌های جهان به سازه‌هایی گفته می‌شود که از یک یا چند منظر، شگفت‌ انگیز و بسیار خارق‌العاده طراحی شده‌اند. خانه‌هایی با معماری متفاوت که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد. در طراحی این خانه‌ها مرزها و محدودیت‌ها شکسته شده و معماران آن آزادانه طرح منحصر به فرد خود را ساخته‌اند.

خانه وارونه در آلمان

عجیب‌ترین خانه‌های جهان
خانه وارانه

خانه وارونه در آلمان یکی از عجیب‌ترین خانه‌های جهان است. این خانه در سال ۲۰۰۸ توسط معماران لهستانی به نام‌های Klaudiusz Golos و Sebastian Mikiciuk به عنوان یک جاذبه توریستی در شهر شمالی کشور آلمان ساخته شده است.

این سازه به عنوان بخشی از پروژه “جهان وارونه” سفارش داده شد؛ که به بازدید کنندگان این امکان را می‌دهد تا اشیای اطراف خود را که در زندگی روزمره با آن سروکار دارند، از یک منظر دیگر مشاهده کنند. فضای داخلی خانه نیز کاملاً مبله است، البته داخل خانه نیز وارونه است!

خانه‌ای به شکل سرویس بهداشتی در کره جنوبی

عجیب‌ترین خانه‌های جهان
خانه‌ای به شکل سرویس بهداشتی

در سال ۲۰۰۷، شهردار Suwon Sim Jae-Duk این خانه را به منظور بزرگداشت تاسیس “انجمن جهانی سرویس بهداشتی” طراحی کرد. این ساختمان که یکی از عجیب‌ترین خانه‌های جهان است، تقریباً در حدود ۱٫۱ میلیون دلار هزینه دارد و دارای بالکن شگفت انگیز و پشت بام است. از نمای بالا اگر این خانه را تماشا کنید، شبیه به سرویس بهداشتی دیده می‌شود!!

خانه دکتر سئوس در آلاسکا

خانه دکتر سئوس

این طرح عجیب و غریب، یکی از عجیب‌ترین خانه‌های جهان است و در ارتفاع ۱۲ طبقه ساخته شده است. به نظر می‌رسد که طرح ساخت آن مستقیماً از یک کتاب داستان الهام گرفته شده است. این ساختمان حدود چند سال قبل توسط فردی ساکن محلی آلاسکا خریداری شده، اما نمی‌توان کاملاً مطمئن بود که آیا او تمام طبقات این ساختمان را حفظ خواهد کرد یا خیر؟!!!

خانه ساخته شده با قوطی نوشابه؛ هوستون، تگزاس

عجیب‌ترین خانه‌های جهان
خانه ساخته شده با قوطی نوشابه

جایی در هوستون، یکی از عجیب‌ترین خانه‌های جهان، با ۵۰۰۰۰ قوطی نوشیدنی، ساخته شده است. “جان مالکوویچ” صاحب خانه، از سال ۱۹۶۸ مشغول ساخت و تزئین این خانه بوده است!

خانه‌ای به شکل هواپیما

خانه‌ای به شکل هواپیما

در این تصویر خانه‌ای به شکل هواپیما را مشاهده می‌کنید که در روستای مزیاره در لبنان قرار دارد. این خانه به شکل ایرباس A380 ساخته شده است.

خانه‌ای به شکل اتومبیل

عجیب‌ترین خانه‌های جهان
خانه‌ای به شکل اتومبیل

این خانه یکی دیگر از عجیب ترین خانه های دنیا است که برای خانواده‌ای چهار نفره ساخته شده است. معماری به نام مانفرد وُلرایتر (Manfred Voglreiter) این خانه را در شهر لَنگواید (Langwied) واقع در استان سالزبورگ اتریش ساخته است.

خانه‌ای با دیوارهای شفاف در ژاپن

عجیب‌ترین خانه‌های جهان
خانه‌ای با دیوارهای شفاف

از میان عجیب‌ترین خانه‌های جهان، معمار “سو فوجیموتو” این طراحی را به طور کامل برای یک ساختمان با تمام امکانات لازم برای اقامت و سکونت طراحی کرده است. در این خانه به طور همزمان چند نفر زندگی می‌کنند و برخی از لوازم نیز به صورت اشتراکی استفاده می‌شود!

خانه شناور – سیاتل، واشینگتن

خانه شناور

این خانه شناور خیره کننده اما پایدار و مستحکم، هر دو طراحی دریایی و مدرن را با هم ترکیب کرده است.

این خانه دارای ۳ اتاق خواب، ۳ حمام، یک تراس، پشت بام، آسانسور، قایق و پارکینگ است. قیمت این خانه حدود ۳٫۵ میلیون دلار است.

خانه دار– الحجر؛ یمن

عجیب‌ترین خانه‌های جهان
خانه دار-الحجر

یکی از عجیب‌ترین خانه‌های جهان، خانه دار-الحجر است که برای رهبر اسلامی یمن، امام یحیی ساخته شده است. این خانه با نام مستعار “کاخ صخره‌ای” شناخته می‌شود، چرا که نمای بیرونی آن سنگی و در عین حال مجلل می‌باشد. گذرگاه‌های مخفی بیشماری که در زیر این خانه فوق‌العاده قرار دارد، شهرت یافته است.

خانه تخم مرغی در پکن؛ چین

خانه تخم مرغی

این خانه توسط معماری به نام “دای هیفی” در چین ساخته شد. معمار “دای هیفی” با مواجه شدن با وضعیت افزایش سریع قیمت ملک در شهر پکن، رویکرد جدیدی برای ساختن خانه‌ای کوچک که متناسب با نیازهای وی بود، انجام داد و شرایط را برای زندگی خود فراهم کرد. او خانه تخم مرغ را طراحی کرد و ساخت. با هزینه‌ای معادل ۹۶۴ دلار، یک تختخواب و یک پنل خورشیدی برای تامین منبع انرژی برای خانه در نظر گرفت!!!