قدرت تصمیم‌گیری از شهرداران سلب شده است
قدرت تصمیم‌گیری از شهرداران سلب شده است
دست مدیریت‌‎های شهری بسته است و قدرت تصمیم‌گیری شهرداران تضعیف شده است؛ امروز مدیر ما جرات و قدرت برای اتخاذ تصمیم ندارد که این موضوع در تمام کشور صدق می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،شهرداران؛موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در مراسم گردهمایی اعضای شورای اسلامی و شهرداران استان خراسان رضوی که با حضور وزیر کشور، استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهری مشهد مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید باکری و “روز شهردار”، اظهارکرد: نامگذاری سالروز شهادت این چهره خدوم و ارزشمند به نام «شهردار»، پیام جامع و کاملی است مبنی بر اینکه در عرصه ارزش و مدیریت شهری، الگوبرداری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش‌آفرینی استاندار خراسان رضوی، گفت: به واسطه این اثرگذاری، تعامل، همکاری، هماهنگی و وحدت بسیار خوبی را بین اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران خراسان رضوی شاهد هستیم.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه شهرداران در استان خراسان رضوی امید جدی به اعضای شوراهای اسلامی شهرها دارند، افزود: از سوی دیگر، باید توجه داشت که اعضاء شورا نیز هیچکدام چک سفید امضاء به شهرداران نداده و نمی‌دهند.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: مردم تفاوت و تمایزی بین عملکرد شهرداری و دولت قائل نیستند؛ لذا اگر شهرداری‌ها اتفاقات و عملکرد خوبی داشته باشند، از نگاه مردمی، این اتفاقات جزو عملکرد دولت محسوب می‌شود و بالعکس.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه در مجموعه مدیریت‌های شهری استان، شهرداران قدرت تصمیم‌گیری ندارند، گفت: دست مدیریت‌‎های شهری بسته است و قدرت تصمیم‌گیری شهرداران تضعیف شده است؛ امروز مدیر ما جرات و قدرت برای اتخاذ تصمیم ندارد که این موضوع در تمام کشور صدق می‌کند.

بخوانید:  نیمی از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری متعلق به حاشیه شهر مشهد است

وی افزود: نمی‌توان شهردار را منصوب کنیم ولی هرروز مورد بازخواست نهادهای نظارتی قرار گیرد؛ البته در مواقعی که تخلف مسجل است، باید برخورد قانونی نیز صورت گیرد ولی جرات تصمیم‌گیری از مدیران نباید سلب شود.

سازمان همیاری، دیگر محور صحبت‌های حاجی‌بگلو در این همایش بود و تصریح کرد: از استاندار خراسان رضوی و مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان خراسان رضوی کمال تقدیر و تشکر را داریم چراکه طی ۲ سال اخیر تحول عظیمی را در این مجموعه شاهدیم.

وی گفت: سازمان‌‎ همیاری، بازوی توانمند کمک‌کننده به شهرداری‌ها بوده و حمایت از آن واجب؛ از وزیر محترم کشور و استاندار تقاضا داریم که حمایت‌های خود را استمرار بخشند.