گران‌ترین ساختمان‌های جهان
گران‌ترین ساختمان‌های جهان
گران‌ترین ساختمان‌های جهان سوژه های جالبی برای دیدن هستند، چه از نظر منطقه و چه از نظر وسعت و زیبایی. شاید جالب باشد اگر بدانید میزان مبالغی که برای ساخت یک ساختمان و مجموعه چندمنظوره هزینه می‌شود، چقدر است؟ در این مطلب با مشهورترین و گران‌ترین ساختمان‌ها در نقاط مختلف جهان آشنا شوید.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،فهرست گران‌ترین ساختمان‌های جهان تا به امروز، محدوده گسترده‌ای از بناها و شاهکارهای معماری را شامل می‌شود که ساخت بعضی از آن‌ها، سال‌ها طول کشیده است. از آسمان خراش‌های بسیار بلند گرفته تا استراحتگاه‌های گسترده اشرافی. اکنون با نمونه‌های مهم و بی‌نظیر این فهرست آشنا می‌شویم.

«برج شانگهای»، شانگهای

برج شانگهای

برج پیچ خورده شانگهای با ۲۰۷۳ فوت (۶۳۲ متر) ارتفاع، دارای انواع فوق‌العاده‌ای از سریع‌ترین آسانسورهای جهان و بالاترین عرشه تماشای کره زمین است.

این آسمان خراش شکوهمند در سال ۲۰۱۴ با هزینه ۲٫۴ میلیارد دلار (۱٫۷ میلیارد پوند) افتتاح شد.

«شهر رویاها»، ماکائو

شهر رویاها

«شهر رویاها» دومین مجموعه تفریحی و سرگرمی عظیم در ماکائو است. این مجموعه صیقلی و جذاب دارای یک آکواریوم غول‌پیکر و چشمه حباب در میان سایر جاذبه‌های شگفت‌انگیز خود، در سال ۲۰۰۹ برای دسترس عموم، افتتاح شد.

برای ساخت چنین بنای عظیمی، در حدود ۲٫۴ میلیارد دلار (۱٫۷ میلیارد پوند) هزینه شده است.

«استراحتگاه وین»، لاس وگاس

استراحتگاه وین

یکی از عجیب‌ترین مجتمع‌های اقامتی-تفریحی در لاس وگاس، «استراحتگاه وین» است که در سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرد.

هزینه ساخت این مجموعه لوکس با ۲۷۱۶ اتاق، پس از اتمام آن، معادل ۲٫۷ میلیارد دلار (۱٫۹ میلیارد پوند)، در حدود ۳٫۴ میلیارد دلار (۲٫۴ میلیارد پوند) به پول امروز برآورد شده است.

«کاخ امارات»، ابوظبی

گران‌ترین ساختمان‌های جهان

«کاخ امارات» دبی یک هتل اشرافی و نه یک اقامتگاه سلطنتی است. این نمونه معماری سلطنتی، به همان اندازه که از اسم آن مشخص می‌شود، بسیار شاهانه طراحی شده است.

این هتل زیرمجموعه شرکت Kempinski در سال ۲۰۰۵ با هزینه ۳ میلیارد دلار (۲٫۲ میلیارد پوند) تکمیل شد و در مجموع ۳۹۴ اقامتگاه ویژه را در خود جای داده است.

لازم به ذکر است که دو مجموعه آب درمانی، یک سالن رقص زیبا و تعداد زیادی فروشگاه و رستوران از امکانات چنین محل اقامتی هستند.

«ماکائو ونیزی»، ماکائو

ماکائو ونیزی

اقامتگاه «ماکائو ونیزی»، بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و سرگرمی خودگردان یکی دیگر از گران‌ترین ساختمان‌های جهان، با هزینه ۲٫۴ میلیارد دلار (۱٫۷ میلیارد پوند) است.

ساخت این برج ۳۹ طبقه‌ای که روبروی «شهر رویاها» (City of Dreams) واقع و از همتای خود در لاس وگاس الگوبرداری شده است، در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید.

«کاخ قصر نور الایمان»، برونئی

کاخ قصر نور الایمان

خانه خیره‌کننده سلطان برونئی در سال ۱۹۸۴ با هزینه ۱٫۴ میلیارد دلار (۱ میلیارد پوند) ساخته شد. این جا، بزرگ‌ترین کاخ جهان است که هنوز به عنوان یک اقامتگاه سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجموعه سلطنتی برونئی با ۱۷۸۸ اتاق و سالن ضیافت بسیار بزرگ خود می‌تواند ۵۰۰۰ مهمان را در خود جای دهد.

«کاخ پارلمان»، بخارست

گران‌ترین ساختمان‌های جهان

برای مدت زیادی، هزاران کارگر جان باختند و بخش‌هایی از بخارست نابود شد تا کاخ عظیم پارلمان دیکتاتور رومانی، «نیکلای چائوشسکو» (Nicolae Ceaușescu) که بر ده‌ها هکتار گسترده شده، ساخته شود.

ساخت این بنا که در سال ۱۹۸۴ آغاز شد، در کل ۳٫۹ میلیارد دلار (۲٫۸ میلیارد پوند) به پول امروز، هزینه داشت.

«مرکز تجارت جهانی یک»، نیویورک

مرکز تجارت جهانی یک

این مرکز تجارت جهانی، ساختمان اصلی مجتمع تجارت جهانی بازسازی شده در نیویورک است. چنین آسمان خراشی با ارتفاع ۱۷۷۶ فوت (۵۴۱ میلیون فوت)، در سال ۲۰۱۲ با هزینه ۳٫۸ میلیارد دلار (۲٫۷ میلیارد پوند) به اتمام رسید.

این سازه بلندمرتبه جذاب، امروز ۴٫۱ میلیارد دلار (۲٫۹ میلیارد پوند) ارزش دارد و هم اکنون بلندترین ساختمان در کل ایالات متحده آمریکا است.

«مارینا بی سندز»، سنگاپور

مارینا بی سندز

این مجتمع پرشور و هیجان‌انگیز سنگاپور با جذاب‌ترین استخر بی‌نهایت جهان، بزرگ‌ترین کازینو آتریومی که تا کنون ساخته شده است را در خود جای می‌دهد.

یک هتل مجلل با ۲۵۶۱ اتاق و امکانات بسیار جالب ویژه دیگر در مقام سوم گران‌ترین ساختمان‌های جهان قرار دارد.

ساخت این مجموعه برجسته در سال ۲۰۱۰ با هزینه ۵٫۵ میلیارد دلار (۴ میلیارد پوند) تکمیل شد.

«ابراج البیت»، مکه

گران‌ترین ساختمان‌های جهان

«مسجدالحرام» به عنوان مقدس‌ترین مکان مسلمانان و بزرگ‌ترین مسجد جهان، در شهر مکه عربستان سعودی قرار دارد. وسعت رتبه اول فهرست گران‌ترین ساختمان‌های جهان، ۹۹ هکتار بوده که می‌تواند تا چهار میلیون نفر را در طول حج اسکان دهد.

برای ساخت این مجموعه، هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار (۷۲٫۱ میلیارد پوند) صرف شده است.