ساخت اولین جنگل عمودی آفریقا با تزئین ۱۴ هزار گیاه
ساخت اولین جنگل عمودی آفریقا با تزئین ۱۴ هزار گیاه
معمار ایتالیایی و بینانگذار استودیوی معماری Boeri تصاویر جدیدی را از پروژه ی خود در آفریقا منتشر کرد. این پروژه که اولین جنگل عمودی در آفریقا می باشد به نوعی ادامه دهنده ی راه سبکی است که در شهر میلان ایتالیا تحقق یافته است

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، جنگل عمودی آفریقا که در مصر ساخته شده‌، دارای ۷ طبقه اداری در شرق قاهره هست که با سه گانه معماری و زیبایی طراحی خاصی که دارد، جلوه‌ای سبز به منطقه می‌بخشد.

به گفته ی استفانو بوئری(معمار ایتالیایی) این پروژه خواهد توانست آغازی برای پروژه های آینده و همچنین نگاهی متفاوت و ایده آل به محیط زیست پیرامون باشد. پروژه ی سه مکعب سبز شامل دو ساختمان با واحدهای مسکونی و همچنین یک ساختمان با کاربری هتل و فضای اقامتی در مرکز پایتخت اداری جدید کشور مصر خواهد بود. جالب است بدانید پروژه ی جنگل عمودی آفریقا قادر خواهد بود در طول سال، چیزی در حدود ۷ تن دی اکسید کربن را جذب کرده و ۸ تن اکسیژن تولید نماید!

همچنین برای نصب و نوع کاربرد این فضاهای سبز در این پروژه از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در بخش‌های پاکسازی محیط و تولید انواع انرژی‌های تجدیدپذیر همچون گرما و برق استفاده شده است که برنامه‌ریزی‌های دقیقی را نیز به دنبال دارد.

طراحی جنگل عمودی آفریقا

در واقع هر تراس دارای گیاهانی است که با توجه به آب‌وهوای محلی انتخاب می‌شوند و در تنظیم ارتفاع آن‌ها از زمین و برقراری تعاملات لازم جهت استفاده حداکثری از انرژی خورشید و باد، دقت نظر ویژه‌ای شده است. همچنین زیبایی‌شناسی و ملاحظات زیست‌محیطی در کنار هم قرار می‌گیرند تا چشم‌انداز کاملی ایجاد کنند. به‌عنوان یک امتیاز اضافی نیز می‌توان گفت که عمر گیاه نه تنها سایه ایجاد می‌کند، بلکه باید حدودا هفت تن دی‌اکسید کربن جذب کرده و سالانه حدود هشت تن اکسیژن تولید کند.

بخوانید:  لایحه توسعه ساختمان سبز به شورای شهر تهران ارسال شد

هرکدام از مکعب‌های سبز این پروژه دارای ارتفاعی معادل ۹۰۰ متر مربع هستند که تا سال ۲۰۲۲ میلادی به طور کامل به پایان رسیده و به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

اطلاعات پروژه جنگل عمودی آفریقا

معمار پروژه: استودیوی معماری stefano boeri

معماری همکار بومی: shimaa shalash

مدیر پروژه جنگل عمودی آفریقا: eleonora grassi

طراح ایده و کانسپت پروژه: carlotta capobianco, sara gangemi, federico panella, shilong tan, he ruoyu

کارفرما: کمپانی ایتالیایی MISR

عکس: کمپانی the big picture