نوسازی یک هاستل نوستالژیک
نوسازی یک هاستل نوستالژیک
رباره هاستل بد نیست بدانید نوعی از اقامتگاه های ارزان‌ قیمت برای مسافران می باشند که بیشتر شبیه به خوابگاه‌ های دانشجویی هستند! وقتی مسافری قصد ماندن در یک هاستل را دارد، معمولا یک تخت را برای خود رزرو می‌ کند! نه یک اتاق را

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،نوسازی یک هاستل؛ هاستل خاطره (Memory Hostel)، در شهر دانانگ (Da Nang)، یکی از شهرهای ساحلی کشور ویتنام (Vietnam) واقع شده است. درباره هاستل بد نیست بدانید نوعی از اقامتگاه های ارزان‌ قیمت برای مسافران می باشند که بیشتر شبیه به خوابگاه‌ های دانشجویی هستند! وقتی مسافری قصد ماندن در یک هاستل را دارد، معمولا یک تخت را برای خود رزرو می‌ کند! نه یک اتاق را. تخت مهمان ممکن است در اتاقی قرار داشته باشد که در آن چهار یا حتی بیست مسافر دیگر نیز اقامت دارند. در ادامه ی این مطلب، تلاش خواهیم کرد که شما را با مهم ترین ویژگی های پروژه نوسازی یک هاستل خاطره آشنا کنیم!

نوسازی یک هاستل نوستالژیک
هاستل خاطره (Memory Hostel)
نوسازی یک هاستل نوستالژیک

در ساختمان ۲۹۴ متر مربعی هاستل خاطره، ارتباطات حرف اول را می زنند! از ارتباط میان فضاهای مختلف گرفته تا ارتباط بین فرهنگ های گوناگون و حتی گذشته و حال کشور ویتنام. با این حال، این هاستل نوستالژیک، رفته رفته رو به فرسودگی نهاده بود. به همین دلیل، مدیران آن در سال ۲۰۱۷ میلادی به نزد استودیوی معماری Hinz (مستقر در شهر هوشی مین) مراجعه کردند. آن ها می خواستند که خوابگاه خود را از خطر زوال و فراموشی برهانند. از سوی دیگر، دوست داشتند دوباره به روزهای اوج خود بازگردند و مدیریت یک ساختمان دنج و راحت را به دست گیرند!

نوسازی یک هاستل نوستالژیک

تیم معماران پروژه نوسازی یک هاستل برای خود یک دستور العمل ساده اما مهم را مشخص کردند؛ مطابق با این دستورالعمل، تصمیم بر آن شد که از هر فضا، استفاده ای متناسب با عملکرد آن شود. از سوی دیگر، بر این اصل تمرکز شد که تا حد ممکن، ارتباط میان فضاهای داخلی و فضاهای خارجی مجموعه، تقویت گردد. برای رسیدن به این هدف نیز، یک راهکار خلاقانه اما بسیار تاثیرگذار اتخاذ گردید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تیم معماران پنجره های کوچک مقیاسی را در سرتاسر این ساختمان جانمایی کرده اند. به لطف این پنجره ها، هر کدام از فضاهای این اقامتگاه با چشم اندازی خاص اما در عین حال دلپذیر عجین شده است. نمای ساختمان هم با کمک آجرهای قرمز رنگ محلی بازسازی شد… این آجرها نمادی از فرهنگ، سنت ها و صنایع دستی کشور ویتنام به شمار می آیند؛ پس استفاده از آن ها برای نماسازی هاستلی که نام آن خاطره است، چندان هم عجیب و ناملموس نیست.

یکی دیگر از مهم ترین تمهیدات تیم معمارانپروژه نوسازی یک هاستل ، استفاده از متریال و مصالح بازیافتی است! البته نمی توان ادعا کرد که صددرصد متریال های بکار رفته در این پروژه بازیافتی می باشند؛ اما اتخاذ این رویکرد توانسته است تاثیر شگرفی بر هزینه های نهایی کار بگذارد و آن ها را به طرز چشمگیری کاهش دهد. حالا دیگر هاستل خاطره نه یک فضای فرسوده و در حال مرگ شهری، که محیطی ظریف و دوستانه است که می تواند از مسافرین شهر دانانگ در آغوش پر مهر خود پذیرایی کند.

نوسازی یک هاستل نوستالژیک
پلان طبقه اول، پلان نیم اشکوب اول، پلان طبقه دوم و پلان طبقه سوم
نوسازی یک هاستل نوستالژیک
پلان طبقه چهارم، پلان طبقه پنجم و پلان طبقه ششم
نمای شمالی و نمای شمالی

Memory Hostel

Da Nang, Vietnam

Architects: Hinzstudio

Architect In Charge: Phan Van Tran Tuan

Design Team: Phan Van Tran Tuan, Le Thuy Ngan, Tuong Ngoc Thach, Vo Dinh Hiep

Area: ۲۹۴ m²

Year: ۲۰۱۷

Photographs: Ngo Duy

منبع:hinz.vn

  • منبع خبر : آبگینه