تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون خانه
تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون خانه
طراحی داخلی منزل و چیدمان وسایل اگر بر اساس اصول فنگ شویی باشد باعث ایجاد آرامش در ساکنین می شود و انرژی های مثبت را در فضا ساتع می کند که این امر حسی آرام در محیط خانه ایجاد کرده و دغدغه ها و خستگی های روزانه را دفع می کند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون خانه: ریشه در یکسری قوانین کهن و باستانی چین دارد. فنگ شویی هنر ایجاد هارمونی و تعادل بین انسان و طبیعت است. در معنای لغوی فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب است و در کل به این معناست که با به کارگیری عناصر مادی می توان از جریان انرژی و حرکت باد و آب در ایجاد آرامش و زندگی خوب بهره برد.

تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون خانه به شما کمک می کند تا در چهار دیواری اطراف خود با استفاده از یکسری ابزار مختصر انرژی را تقویت کنید و به انرژی مطلوب در پیرامون خود دست یابید. یکی از راه های استفاده از فنگ شویی رهایی از انباشتگی است.

اکثر مردم فکر می کنند که اگر اشیاء و لوازم را انباشته و نگهداری کنند به میزان دارایی آن ها افزوده می شود اما در صورتی که این انباشتگی و ازدحام بر وجود انسان اثر گذاشته و احساس خستگی و درگیری ذهنی ایجاد می کند. انباشتگی باعث ایجاد گرفتگی در جسم می شود و انسان را در گذشته حبس می کند.

تاثیر رنگ در فنگ شویی دکوراسیون خانه

فنگ شویی بر این اصل استوار است که رنگ می تواند تاثیر عمیقی روی عملکرد مغزی و احساس افراد بگذارد. مثلا رنگ های تیره حس آرامش را در فرد ایجاد می کنند و رنگ های روشن انرژی را در فرد فعال نموده و او را برای انجام فعالیت شاد و پر انرژی می کند. رنگ های نارنجی و قهوه ای در بحث فنگ شویی نمادی از سلامتی و دانش هستند و رنگ سفید به استحکام پیوند خانوادگی اشاره دارد.

فنگ شویی مبلمان

قرار دادن کاناپه در مقابل دیوار: کاناپه یکی از قسمت های اصلی مبلمان و بزرگ ترین آن ها می باشد. بد نیست بدانید که چیدمان مبلمان در وسط اتاق نشیمن مغایر با قوانین فنگ شویی می باشد. در مقابل در صورتی که تمایل به پیروی از قوانین فنگ شویی در چیدمان مبلمان دارید، باید کاناپه را در مقایل یک دیوار قرار داده و سایر صندلی ها و مبلمان تک نفره را براساس آن بچینید.

استفاده از کوسن: انتخاب مبلمانی که استفاده از آن راحت باشد، نکته مهمی است که باید در هنگام خرید انواع مبلمان به آن توجه داشته باشید. هم چنین تزئین مبلمان نیز می تواند ایده خوبی باشد. به این منظور استفاده از کوسن ها را فراموش نکنید. براساس قوانین فنگ شویی استفاده از کوسن ها می تواند در ایجاد حس آرامش به شما کمک کند.

عدم قرار دادن مبلمان مقابل پنجره: بر اساس قانون فنگ شویی نقش پنجره ها مشابه با نقش درب خانه می باشد و به نوعی محلی برای رفت و بازگشت انرژی محسوب می شود. قرار دادن مبلمان در مقابل پنجره باعث می شود جریان انرژی به خوبی صورت نگیرد و به همین خاطر باید از قرار دادن مبلمان در مقابل پنجره خودداری نمایید.

انتخاب مبل باتوجه به اندازه اتاق: تناسب میان اندازه مبلمان و اتاق نشیمن نکته مهمی است که در قوانین فنگ شویی به آن اشاره شده است، چرا که استفاده از مبلمانی بزرگ در اتاقی کوچک و یا بالعکس نمای زیبایی در اتاق نشیمن ایجاد نمی کند.

تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه بخشی از خانه است که افراد بیشتر وقت خود را برای آماده نمودن غذا در آن سپری می کنند، بنابراین نحوه دکوراسیون آن باید به نحوی باشد که مکانی سرشار از انرژی مثبت ایجاد نماید. فنگ شویی مانع از ایجاد افسردگی و خستگی در فضای آشپزخانه می شود و آن را به محیطی مناسب و سرشار از انرژی مثبت تبدیل می نماید. اصول و قوانین فنگ شویی در دکوراسیون آشپزخانه شامل موارد زیر می باشند:

نظم و ترتیب: از ایجاد هر نوع ریخت و پاش و شلوغی در فضای آشپزخانه بپرهیزید. ایجاد نظم و ترتیب در فضا از اصول اولیه فنگ شویی محسوب می شود. بعد از انجام کار و فعالیت های مربوط به آماده سازی غذا، زمانی را به مرتب نمودن و بازگرداندن آشپزخانه به فضای اولیه اختصاص دهید. ابزاری که استفاده نمودید را سر جای خود قرار دهید و به نظافت و مرتب نمودن آشپزخانه بپردازید.

نور کافی: نور کافی و روشنایی ایده آل نکته ای بسیار مهم در دکوراسیون هر نقطه از خانه محسوب می شود. این نکته نیز برای آشپزخانه ضروری و حائز اهمیت است. وجود نور کافی مانع از ایجاد خستگی شده و انرژی را در فضا به جریان می اندازد. اگر آشپزخانه شما فاقد نور طبیعی است می توانید با استفاده از نور مصنوعی، نورپردازی را انجام داده و فضای آشپزخانه خود را روشن کنید.

رنگ: مهم ترین فاکتور در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شود. در انتخاب رنگ سعی کنید از ترکیب رنگ های مناسب استفاده نمائید و تعادل را برقرار کنید. رنگ های تیره فضا را سنگین کرده و انرژی منفی را نگه می دارند. بهتر است از رنگ های روشن مانند سفید، آبی، سبز روشن و بژ برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

تاثیر گل و گیاه در فنگ شویی خانه

قرار دادن گل و گیاه در فضای آشپزخانه باعث تصفیه هوا شده و به جریان انرژی مثبت کمک می کند. از گیاهان سبز رنگ با برگ های معمولی استفاده کنید، زیرا برگ های سوزنی و گیاهان تیغ دار با اصل فنگ شویی مغایرت دارند و مانع تبادل انرژی مثبت می شوند.

تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

آب عنصری ست که همواره در حمام و دستشویی جریان دارد؛ بنابراین باید آن را وارد چرخه مناسب کرد. اگر از فنگ شویی در این مکان ها استفاده نگردد، انرژی منفی در فضا به جریان در می آید و آب ناشی از حمام و دستشویی به بیرون از منزل هدایت می شود و با خود انرژی را از خانه بیرون می برد.

بنابراین با رعایت اصول و قوانین فنگ شویی در چیدمان دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی می توان انرژی مثبت را تقویت نمود. برخی عوامل مهم و موثر در فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی به شرح زیر می باشد:

رعایت نظم: فنگ شویی بر پایه نظم، ترتیب و تمیزی استوار است. بنابراین این ویژگی ها باید در سرویس بهداشتی و حمام وجود داشته باشند. با طبقه بندی و نظم دادن به وسایل موجود در این مکان ها می توان به آرامش ذهنی دست یافت و ذهن را از هر نوع هرج و مرج و آشفتگی خالی نمود. رعایت نمودن نظافت و تمیز نمودن سرویس بهداشتی و حمام باعث کاهش انرژی های منفی شده و انرژی مثبت را به جریان می اندازد.

تهویه مناسب: تهویه یکی از مهم ترین اصولی ست که حتما باید در فنگ شویی حمام و دستشویی رعایت شود. تعبیه نمودن سیستم تهویه در این مکان ها باعث مطبوع نمودن هوا و حفظ سلامتی شده و فضای حمام را به فضایی سرشار از انرژی مثبت تبدیل می کند.

استفاده از آینه: آینه عنصری دکوراتیو است که در بحث فنگ شویی باعث افزایش انرژی و تقویت آن می شود. استفاده از آینه به بزرگ تر نشان دادن فضا کمک می کند و میزان آرامش را در محیط دو برابر می نماید. بنابراین با قرار دادن آینه در حمام و توالت سطح انرژی های مثبت را بالا ببرید و دکوراسیون این مکان ها را زیباتر کنید.

تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون آتاق خواب

استفاده از قوانین فنگ شویی می تواند در ایجاد فضایی پرانرژی در اتاق خواب به شما کمک کند. استفاده از قوانین فنگ شویی باعث می شود انرژی به طرز صحیحی در فضای اتاق جریان پیدا کند. عوامل زیادی در این امر نقش دارند که از جمله می توان به انتخاب رنگ و نوع چیدمان اتاق خواب اشاره کرد. برخی قوانین فنگ شویی اتاق خواب در ادامه آمده است:

تمیز نگه داشتن اتاق خواب: داشتن فضایی مرتب و تمیز باعث در گردش بودن انرژی در اتاق خواب شده و انرژی مثبت موجود در اتاق را افزایش می دهد. اجتناب از استفاده وسایل غیر ضروری از قانون های فنگ شویی در طراحی اتاق خواب می باشد.

نور طبیعی: خورشید، بزرگ ترین منبع انرژی بر روی کره زمین می باشد. بنابراین استفاده از این منبع انرژی یکی از راهکارهای اساسی در ایجاد هارمونی در خانه می باشد. هرچه امکان استفاده از نور خورشید در خانه بیش تر باشد، تعادل و گردش انرژی در خانه نیز بیش تر خواهد بود. استفاده از نور طبیعی خورشید در اتاق خواب نیز از قانون های فنگ شویی در طراحی اتاق خواب می باشد.

استفاده از وسایل تزئینی: براساس قانون فنگ شویی چگونگی تزئین اتاق خواب امری است که باید با توجه به سلایق شخصی شما صورت گیرد. برای ایجاد هارمونی در خانه نمونه ای از وسایل تزئینی که حس خوبی در شما ایجاد می کند، انتخاب نمایید.

  • منبع خبر : ساختمان چی