هتل Opus دبی؛ طراحی شگفت‌انگیز از گروه معماران زاها حدید
هتل Opus دبی؛ طراحی شگفت‌انگیز از گروه معماران زاها حدید
هتل Opus به عنوان اولین هتل ME by Melia در خاور میانه توسط معماران زاها حدید انجام شده است. ME by Melia یکی از شناخته شده ترین هتل دار های دنیا است که مالک بیشتر از ۳۵۰ هتل در ۳۹ کشور است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، هتل Opus دبی در منطقه‌ی برج خلیفه در دبیتوسط گروه معماران زاها حدید طراحی شده است. هتل Opus به شکل دو برج جدا از هم طراحی شده است که به شکل یک مکعب در یک کل واحد به یک دیگر می‌رسند. در مرکز این مکعب یک فضای خالی بزرگ ایجاد شده است که اهمیت زیادی در این پروژه دارد. این فضا که با فرم آزاد در تضاد با هندسه‌ی منظم مکعب اصلی است، توانسته است از مرکز ساختمان هتل به سمت بیرون یک چشم انداز زیبا ایجاد کند.

هتل Opus دبی

طراحی هتل Opus در دبی توسط معماران زاها حدید

دو برج این هتل دبی یک بار در طبقه‌ی همکف و توسط یک آتریوم چهار طبقه و یک بار در فاصله‌ی هفتاد و یک متری از سطح زمین و توسط یک پل به یک دیگر متصل می‌شوند. این پل با عرض سی و هشت متر و به شکل نامتقارن و در سه طبقه طراحی شده است. طراحی هتل Opus در زمینی به مساحت تقریبی هشتاد و پنج هزار متر مربع انجام شده است. این هتل ۱۲ رستوران و یک بار در پشت بام را در خود جای داده است.

مهدی امجد، مدیر عامل رئیس اجرایی هلدینگ ساخت و ساز شهری Omniyat در مورد طراحی هتل Opus گفته است: هتل Opus دبی با دیدگاه های Omniyat در برخورد با پروژه ها مطابقت دارد. هتل Opus یک اثر هنری منحصر به فرد است و حسی مانند یک مجسمه را تداعی می‌کند که توانسته است میان فضای پر و خالی، مات و شفاف، داخلی و خارجی تعادل ایجاد کند.

بخوانید:  موزه دانش و فناوری چین؛ خلاقیتی دیگر از گروه معماران زاها حدید

گابریل اسکار، معاون مدیر عامل هلدینگ نیز در مورد این پروژه گفته است: همیشه انتظار دارید که طرح های معماران زاها حدید شما را غافلگیر کند، اما هتل Opus دبی برای ME by Melia در دبی فراتر از چیزی است که ما ممکن است شما پیش بینی کرده باشید. ما به خاطر داشتن این پروژه‌ی شگفت انگیز در میان کار های خود افتخار می‌کنیم.